گردشگری و توریسم

هزاران آفریقایی در اردوگاه‌های سعودی با مرگ مواجه هستند

به گزارش تارنمای خبری « عربی ۲۱ » ، ساندی تلگراف امروز عکس های افراد بازداشت شده در درون اردوگاه ها را منتشر کرد که ده ها مرد لاغر و نحیف را نشان می دهند و گفته شده که برخی از آنان در اثر شدت گرما فلج شده اند.

بر اساس این گزارش، افراد بازداشت شده بدون پیراهن در صفوف به هم فشرده در اتاق های کوچک دارای پنجره هایی با حفاظ های آهنین بر روی زمین دراز کشیده اند.

یکی از عکس ها جنازه پوشیده شده ای را نشان می دهد که بازداشت شدگان می گویند او مهاجری است که « در اثر تابش خورشید جان داده است.»

مهاجران آفریقایی خاطرنشان کردند که برای زنده ماندن به زور آب و غذا به اندازه کافی می یابند.

ساندی تلگراف همچنین تصویر دیگری از یک جوان آفریقایی را نشان می دهد که به گفته دوستانش پس از بازداشت شدن در ماه آوریل و ناامید شدن دست به خودکشی زده است.

ساندی تلگراف با واسطه اظهارات شاهدان عینی را جمع آوری کرده که نشان می دهد مهاجران آفریقایی در بازداشتگاه های سعودی در شرایط وحشتناکی بسر می برند.

این روزنامه به نقل از مهاجران بازداشت شده می نویسد که آنها توسط نگهبانان به شدت کتک می خورند و از سوی آنان دشنام های نژادپرستانه می شنوند.

« أبیبی » یکی از بازداشت شدگان در یکی از اردوگاه ها در همین رابطه می گوید که بیش از چهار ماه است « در این جهنم بسر می برد و با آنها همچون حیوانات برخورد می شود و هر روز مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.»

أبیبی گفت اگر راهی برای فرار از اردوگاه نیابد ، اقدام به خودکشی خواهد کرد.

او می گوید تنها جرم من آن است که برای یافتن زندگی بهتر کشورم را ترک کردم . آنها با کابل و سیم های برقی ما را می زنند انگار که آدمکش هستیم .

۱۴۸۷