گردشگری و توریسم

تئاتر همدان برای هنرنمایی در «فصل امید» آماده می‌شود

احمدرضا احسانی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به تعویق جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان افزود: در رویداد هنری فصل امید گروه‌های نمایشی فعال در ژانر کودک و نوجوان در استان‌های مختلف کشور آثار خود را در شهر و دیار خود به روی صحنه می‌برند و همدان به عنوان دبیرخانه جشنواره به این روند نظارت می‌کند.  

وی اضافه کرد: این گروه‌های نمایشی باید با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و پذیرش مخاطبان با ۵۰ درصد ظرفیت سالنهای نمایش، تئاتر خود را به صورت عمومی اجرا کنند و پس از داوری بهترین آثار مورد حمایت قرار می‌گیرند.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: گروه‌های تئاتر همدان به دلیل میزبانی و آزمونه(پایلوت) تئاتر کودک و نوجوان در این رویداد به صورت ویژه حمایت می‌شوند.  

احسانی با بیان اینکه در شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا بسیاری از هنرپیشه‌ها تمایلی به تمرین و حضور در صحنه تئاتر ندارند گفت: اما در همدان دست کم ۶ گروه برای هنرنمایی در فصل امید شرکت می‌کنند.  

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان فراخوان جشنواره فصل امید چندی پیش منتشر شده و در آذرماه برگزار می‌شود.  

وی با بیان اینکه تاکنون شرایط برای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان مهیا نشده است افزود: هر زمانی که این بیماری فروکش کرده و ستاد ملی مدیریت کرونا مجوز برگزاری را صادر کند آمادگی میزبانی بیشت و هفتمین جشنواره تئاتر کودک را داریم. 

احسانی تاکید کرد:  هر سال ۹ تا ۱۰ کشور خارجی در این رویداد شرکت دارند و امسال بیشتر مناطق جهان با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و به همین دلیل بخش بین‌المللی جشنواره تئاتر کودک قابل اجرا نیست.  

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: علاوه بر رویداد فصل امید، برنامه انتخاب کتاب سال از بین آثار منتشر شده در سالهای ۹۷ و ۹۸ به زودی در سطح استان برگزار می‌شود و همچنین جشنواره آواها و نواها را با محوریت موسیقی عاشورایی در اواخر ماه صفر میزبانی می‌کنیم. 

۲۱ گروه نمایشی ثبت شده و شناسنامه‌دار در سطح استان وجود دارد و در حدود  ۳۰۰ نفر از هنرجو تا پیشکسوت در عرصه تئاتر همدان فعالیت می‌کنند.