گردشگری و توریسم

نیروهای امنیتی عراق از خنثی‌سازی عملیات تروریستی در بغداد خبر دادند

به گزارش ایرنا از شفق نیوز عراق، ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که براساس گزارش‌های اطلاعاتی، نیروهای امنیتی عراق، پنجشنبه شب در عملیاتی انجام یک اقدام تروریستی را در تقاطع “الرصافه” بغداد را خنثی کردند.

این ستاد بدون اشاره به این که این عملیات از سوی چه گروهی تدارک دیده شده بود،افزود که جزییات این عملیات متعاقبا اعلام خواهد شد.

هرچند ستاد اطلاع‌رسانی عراق به عاملانی که قصد این عملیات را داشته‌اند، اشاره‌ای نکرده است، اما هسته‌های خفته گروهک تروریستی داعش در عملیات‌های مشابه این چنینی دست داشتند، به ویژه این که در ماه‌های اخیر، حملات تروریست‌ها افزایش یافته است.

در تازه‌ترین حملات داعشی‌ها که دوشنبه شب همین هفته در جنوب شهرستان “داقوق” در استان کرکوک عراق رخ داد و پست ایست و بازرسی پلیس هدف حمله قرار گرفت، ۴ نفر کشته و ۴ نفر دیگر زخمی شدند.

در ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال، عراق با بازپس‌گیری کل قلمرو خود که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر داعش را اعلام کرد.

با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و در ۲ماه گذشته به حملات خود علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق شدت بخشیده است.

نیروهای «الحشد الشعبی» و ارتش عراق در این مدت که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده بیش از ۷۰ عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.