گردشگری و توریسم

حمله داعش به شرق عراق یک کشته و سه زخمی برجای گذاشت

به گزارش ایرنا، یک مسؤول امنیتی عراق پنجشنبه شب به “شفق نیوز” این کشور گفت که عناصر باقی‌مانده تروریست‌های داعش به پست ایست و بازرسی ارتش عراق در روستای “نوفل” در شمال المقدادیه در شمال شرق دیاله حمله کردند.

به گفته این مقام عراقی که خواست نامش محفوظ بماند، ارتش عراق نیز پس از درگیری‌ مسلحانه، حمله داعشی‌ها را خنثی کرد.

اما پس از تعقیب نیروهای عراقی، با انفجار یک بسته انفجاری که در کنار پل یک رودخانه کار گذاشته شده بود، یک سرباز عراقی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

داعشی‌ها دوشنبه شب همین هفته نیز با حمله به پست ایست و بازرسی پلیس عراق در جنوب شهرستان “داقوق” در استان کرکوک، چهار تن را کشته و چهار تن دیگر را زخمی کردند.

هشتم مردادماه گذشته نیز در حمله گروه تروریستی داعش به شهر هیت استان الانبار در غرب عراق، یک فرمانده ارشد و یک افسر عراقی کشته و ۲ نظامی دیگر زخمی شدند.

در ماه‌های اخیر، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در مناطق بین استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین و دیاله معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته است.

در ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال، عراق با بازپس‌گیری کل قلمرو خود که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر داعش را اعلام کرد.

با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و در دو ماه گذشته به حملات خود علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق شدت بخشیده است.

نیروهای «الحشد الشعبی» و ارتش عراق در این مدت که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده بیش از ۷۰ عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.

شماری از رهبران سیاسی عراق در واکنش به تحرکات اخیر داعش، ضمن بیان این که این اقدامات با تحریک آمریکایی‌ها برای ادامه حضور نیروهایشان در عراق صورت می‌گیرد، خواهان بازنگری در طرح‌های امنیتی برای مقابله با این گروه تروریستی، تقویت فعالیت‌های اطلاعاتی، کنترل مرزها و انهدام هسته‌های خفته داعش شده‌اند.