گردشگری و توریسم

منع ورود مسافر به مناطق گردشگری خراسان شمالی

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل، حبیب پزدان‌پناه روز پنجشنبه اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های اعمال‌شده برای تاسیسات گردشگری خراسان شمالی و با هدف پیشگیری از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، مردم از انجام سفرهای غیرضرور در تعطیلات پیش رو خودداری کنند.

وی گفت: در حوزه گردشگری، مطابق مصوبات ستاد ملی کرونا و به‌تبع آن، دستورالعمل‌های ستاد استانی مدیریت ویروس کرونا عمل خواهد شد و با توجه به قرار گرفتن این استان در وضعیت قرمز شیوع کرونا، محدودیت‌هایی برای فعالیت تأسیسات گردشگری استان منظور شده است.

یزدان‌پناه افزود: بر این اساس تاسیسات گردشگری خراسان شمالی اعم از بوم‌گردی‌ها، واحدهای پذیرایی و اقامتی با ۳۰ درصد ظرفیت خود و فقط برای مواقع ضروری فعال هستند و فعالیت تورهای گردشگری نیز در تعطیلات آخر هفته و شهادت حضرت اباعبدالله (ع) ممنوع است.

وی با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در تأسیسات گردشگری استان ممنوع است، از مردم خواست تا زمانی که شیوع ویروس کرونا در استان در وضعیت زرد و سفید قرار نگرفته است، از حضور در پارک‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری و نیز رفتن به مسافرت خودداری کنند.

یزدان‌پناه با اشاره به بازدیدهای نظارتی مستمر و ۲۴ ساعته از تأسیسات گردشگری خراسان شمالی اظهار داشت: این بازدیدها به‌صورت مشترک و باهدف حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای رصد اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی انجام و با متخلفان برخورد می‌شود.

 هفت هتل، یک متل، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۳۸ خانه‌مسافر و ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می کنند.  

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

خراسان شمالی از اوایل مردادماه گرفتار وضعیت قرمز همه‌گیری کرونا شده است که این وضعیت همچنان تداوم دارد.