گردشگری و توریسم

زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی اردبیل آزاد می‌شوند

محمد اهلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا یکی از برنامه‌های مهم این شرکت در باره قراردادهای رها شده و بلا استفاده در شهرک های صنعتی را برگزاری جلسات هیات حل اختلاف و داوری ذکر کرد و افزود: هدف از تشکیل این جلسات آزاد سازی اراضی راکد در شهرک های صنعتی و حمایت از سرمایه گذاران واقعی است.
وی ادامه داد: جلسات هیات حل اختلاف و داوری با حضور نمایندگان واحدهای صنعتی برگزار و در این جلسات ضمن حمایت از طرح‌های قابل اجرا، اقدامات قانونی نسبت به تعیین تکلیف طرح‌های صنعتی راکد و نیمه فعال انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس مقررات قانونی و قرارداد منعقده فی مآبین موظف به احیا و فعال نمودن زمین های رها شده در شهرک‌های صنعتی استان هستیم که پس از سپری شدن مراحل فسخ قرارداد از طرق قانونی و برای جلوگیری از ایجاد رانت در شهرک‌های صنعتی این موضوع به طور جدی در دستور کار شرکت قرار دارد.
اهلی یکی دیگر از اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی را جلوگیری از ایجاد رانت و دلال بازی در شهرک‌های صنعتی و  جلوگیری از تغییر نام قرارداد تا زمان اخذ پروانه بهره‌برداری عنوان کرد و افزود: با اجرای این دستورالعمل انتقال واحد صنعتی به خریدار جدید منوط به اخذ پروانه بهره برداری خواهد بود که این امر تا حدودی سفته‌بازی در شهرک های صنعتی را کاهش می دهد.
وی به خریدارانی که مبادرت به خرید واحد صنعتی به صورت قولنامه ای و یا وکالتی می‌نمایند توصیه کرد تا قبل از هرگونه خرید نسبت به استعلام از شرکت شهرک‌های صنعتی در خصوص میزان بدهی، مشکلات حقوقی و بانکی و سایر موارد لازم اقدام کنند تا متضرر نشوند.