گردشگری و توریسم

ساخت هزار کلاس درس دستاورد دولت تدبیر و امید در البرز

محمد دلاوریان روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: برای ساخت این فضاهای آموزشی ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.
وی بیان داشت: دراین مدت ٤ مدرسه دارای ۶۸ کلاس درس نیز مقاوم سازی شده اند.
وی با بیان اینکه استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس ازدیگر اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید درالبرزاست،خاطرنشان کرد: ۱۸۱ مدرسه در قالب این طرح مهم در استان تحت پوشش قرارگرفت.
دلاوریان تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۲ تا کنون سیستم گرمایشی  ۱۸۲۶ کلاس درس هم در البرز استاندارد سازی شد.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات نوسازی در دولت تدبیر و امید افزایش ۷ برابری داشته است،یادآورشد: امسال ۲۲  مدرسه دارای ٢٢٧ کلاس درس با اعتباری بالغ بر۴۲ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرارمی گیرد.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز ادامه داد: در حال حاضر این استان جایگاه آخر سرانه فضای آموزشی را به خود اختصاص داده زیرا روند مهاجرت دراین استان بسیاربالاست.
وی با اشاره به اینکه البرز نیاز به افزایش سطح مشارکت های مردمی درساخت مدارس و تکمیل پروژه های آموزشی توسط خیرین دارد، اضافه کرد: میانگین تراکم دانش آموزان درکلاس های درس این استان با افزایش زیرساخت های آمورزشی باید کاهش یابد.
دلاوریان به تحصیل ۵۰۰ هزار دانش آموز دراستان البرز اشاره کرد و افزود: مردم می توانند در قالب طرح آجر به آجر برای ایجاد بستر آموزشی مناسب به کمک حوزه تعلیم و تربیت بشتابند چرا که این استان هر سال به ۴۰۰ کلاس جدید نیاز دارد.