گردشگری و توریسم

نیازهای سیل زدگان پروان افغانستان فردا به هلال احمر ایران اعلام می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، میرویس اکرم شامگاه چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی با کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اعلام این مطلب افزود: متاسفانه سیل شب گذشته در شهر چاریکار مرکز استان پروان فاجعه به بار آورده است.

وی ادامه داد: قرار است فردا صبح جلسه ای اضطراری را برای بررسی خسارات سیل شب گذشته در هلال‌احمر افغانستان برگزار کنیم و بر اساس بررسی های اولیه و ثانویه نیروهای ارزیاب نیازهای اساسی سیل زدگان این منطقه را به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام کنیم تا این جمعیت بر اساس اصول هفتگانه جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر به کمک سیل زدگان اقدام کند. 
معاون و سرپرست جمعیت هلال احمر افغانستان اضافه کرد: جمعیت هلال احمر افغانستان پس از این اعلام تلاش خواهد کرد تا مصایب و آلام آسیب دیدگان شهر چاریکار مرکز استان پروان را کاهش دهد و کمک های اولیه و فوری را به آنان برساند.

کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز در این گفت و گوی تلفنی اظهار داشت: در صورت اعلام نیاز دولت و کشور افغانستان، هلال احمر ایران آمادگی دارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سیل‌زدگان این کشور امدادرسانی کند.