گردشگری و توریسم

طرح آبرسانی به مجتمع مسکن مهر سارویه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، این پروژه شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی ۴۵ لیتر در ثانیه، احداث خط انتقال آب به طول ۹ و نیم کیلومتر، احداث مخزن بتنی به حجم ۲ هزار متر مکعب ، احداث ایستگاه پمپاژ، احداث شبکه توزیع آب به طول چهار کیلومتر می شود.

عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۱ آغاز شد و با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال به انجام رسید و با بهره برداری، در حال حاضر به ۲ هزار و ۸۰۰ نفر ساکنان این مجتمع آبرسانی شد.

همچنین همزمان با چهارمین روز هفته دولت از دیگر پروژه‌های افتتاحی و کلنگ زنی آب و فاضلاب مازندران با اعتباری بالغ بر ۵۹۶ میلیارد ریال با حضور استاندار رونمایی شد.

۲ حلقه چاه با آبدهی ۷۵ لیتر در ثانیه، سه مخزن بتنی به حجم چهارهزار متر مکعب، خط انتقال آب به طول ۳۵ هزار و ۸۰۰ متر، شبکه توزیع آب به طول ۲۴ هزار متر، چهار واحد ایستگاه پمپاژ، و یک دستگاه دیزل ژنراتور از جمله پروژه های دیگر بخش آب مازندران بود که امروز افتتاح شد.

با بهره برداری از این طرح ها مشکلات آب آشامیدنی هشت هزار و ۶۰۰ خانوار حل شد. اعتبار هزینه شده برای این طرح ها هم ۲۴۹ میلیارد و ۲۶۷ میلیون ریال اعلام شده است.

همچنین امروز عملیات اجرایی ساخت ۱۱ مخزن بتنی به حجم ۲ هزار و ۸۰ متر مربع، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه با آبدهی  ۲۵ لیتر در ثانیه، احداث و اصلاح خط انتقال و شبکه توزیع به طول ۴۵ هزار و ۱۰۰ متر، احداث هشت واحد ایستگاه پمپاژ، ۲ دهنه آبگیر و بهسازی چشمه و رودخانه با آبدهی ۳۸ لیتر در ثانیه در مناطق مختلف مازندران آغاز شد.

این طرح ها با اعتبار پیش بینی شده ۳۴۷ میلیارد ریال اجرایی خواهند شد. با اجرایی شدن این پروژه ها مشکلات ۳۸ هزار و ۱۷۰ خانوار در حوزه آبرسانی رفع می شود.