گردشگری و توریسم

«فصل همدلی» مجاهدت‌های کادر درمان را برای نسل آینده ثبت خواهد کرد

«سعید بیابانکی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از برگزاری جشنواره «فصل همدلی» را ماندگارکردن و به حافظه تاریخ سپردن مجاهدت‌ها،‌ تلاش‌ها و زحمات کادر درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا و مردمی که درگیر این بیماری هستند، عنوان کرد.

وی گفت: رسالت مهم متولیان و دست‌اندرکاران این جشنواره بهادادن به افرادی است که در حوزه سلامت نقش مهمی در مقابله با کرونا ایفا کرده و در این مسیر ثابت قدم هستند.

«بیابانکی» با تاکید بر اینکه آثار هنری و ادبی همواره ماندگار است،‌ افزود: باید بپذیریم دیر یا زود شر این ویروس منحوس از سر کشورها و به خصوص ایران، کم خواهد شد و تنها حوزه‌ای که می‌تواند مجاهدت‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه کادر درمان را برای همیشه و به خصوص نسل آینده به یادگار بگذارد،‌ آثار هنری است که در جشنواره فصل همدلی به منصه ظهور خواهد رسید.

شاعر مجموعه «نیمی از خورشید» با اشاره به مجاهدت‌های رزمندگان و شهدای دوران هشت سال جنگ تحمیلی اظهارداشت: ما این دوران سخت و طاقت‌فرسا را با تمام فراز و نشیب‌های ممکن با موفقیت پشت سر گذاشتیم و تنها مسئله‌ای که از آن دوران برای ما به یادگار مانده آثار هنری است که مجاهدت‌های دلاورمردان جنگ تحمیلی را به نمایش گذاشته است.

وی گفت: کادر درمان همچون رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی از بزرگترین سرمایه زندگی‌شان که همان جان شیرین است گذشتند تا ویروس کرونا در کشورمان ریشه‌کن شود.

بیابانکی خاطرنشان کرد: اقدامات متولیان جشنواره ادبی «فصل همدلی» این پیام را به کادر درمان مخابره می‌کند که ما قدردان زحمات این فرشته‌های زمینی هستیم.

دبیر بخش شعر جشنواره فصل همدلی با ابراز امیدواری از حضور گسترده و حداکثری شاعران در این جشنواره افزود: مطمئنا شعرا با آثار ارزنده‌شان جایگاه والای کادر درمان خدوم را برای نسل امروز و فردا به نمایش و یادگار خواهند گذاشت.

فرهنگسرای اندیشه جشنواره ادبی «فصل همدلی» را با موضوع محوری همدلی و مواسات و نگاهی به عناوین صلح و آرامش، فرشته‌های زمینی(یاریگران- مدافعان و ایثارگران سلامت)، پایداری و صبر، امید- خودباوری و شکوفایی، اخلاق، معنویت، نیایش و عظمت خالق در دو بخش شعر (کلاسیک، نو، ترانه) و داستان (داستان کوتاه، داستانک، خاطره، دلنوشته و وقایع‌نگاری تاریخی-ادبی دوران کرونا) برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ مهر به پست الکترونیک put.andisheh@gmail.com  یا به نشانی تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید نیاکی(اندیشه) فرهنگسرای اندیشه ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی فرهنگسرای اندیشه به نشانی andisheh.farhangsara.ir مراجعه کنند.

بیماری کرونا از روزهای پایانی بهمن سال ۱۳۹۸ کشور را درگیر کرده و بر اساس اعلام روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا سوم شهریور، ۳۶۱ هزار و ۱۵۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۳۱۱ هزار و ۳۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۲۰ هزار و ۷۷۶ نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند.