گردشگری و توریسم

بنگلادش: اینترنت مهاجران روهینگیا به زودی وصل می‌شود

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، مسعود بن مومن وزیر امور خارجه بنگلادش گفت: گسترش شایعات بی‌اساس و اطلاعات غلط می‌تواند باعث ایجاد وحشت و بی‌ثباتی در اردوگاه‌ها شود، جایی که تعدادی از روهینگیا در سال‌های اخیر در درگیری‌های داخلی کشته شده‌اند. 

مومن افزود: با این وجود، در پاسخ به درخواست دوستان و همچنین به دلیل نیاز به آموزش و پاسخ مناسب به شیوع ویروس کرونا، برای اتصال بیشتر به اینترنت تصمیمی در مورد رفع محدودیت‌ها در شبکه‌های تلفن همراه ۳جی و ۴جی اتخاذ کرده‌ایم که خیلی زود راه‌اندازی خواهند شد. 

مقامات بنگلادش یک سال پیش با استناد به نگرانی‌های امنیتی دسترسی به اینترنت موبایل را در اردوگاههای گسترده و پرشور در جنوب شرقی این کشور قطع کردند. 

گروه‌های مدافع حقوق بشر بر این باورند که عدم دسترسی به اینترنت به معنای انتشار اطلاعات نادرست و شایعات به ویژه در مورد اخبار تایید نشده شیوع ویروس کرونا است. 

مردم مسلمان روهینگیا در میانمار که سازمان ملل آن‌ها را تحت ستم‌ترین مردم دنیا توصیف کرده است از زمان خشونت‌ها در سال ۲۰۱۲ تاکنون با هراس بیشتری از حملات روبه رو هستند. بنا به آمار “عفو بین‌الملل” پس از آغاز سرکوب این جامعه اقلیت مسلمان توسط نیروهای نظامی میانمار در سال ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۷۵۰ هزار آواره روهینگیا که اکثرا زن و کودک هستند از میانمار گریخته و وارد بنگلادش شده‌اند. 

طبق این گزارش، از سال ۲۰۱۷ تاکنون نیز نزدیک به ۲۴ هزار مسلمان روهینگیا به دست نیروهای دولتی میانمار کشته شده‌ و بیش از ۱۱۴ هزار نفر مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌اند.