گردشگری و توریسم

آمادگی سازمان بهداشت جهانی برای راه اندازی مرکز پیوند قلب بیمارستان گلستان اهواز

دکتر میثم معزی سهشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:مرکز جراحی قلب، سالهاست که در بیمارستان گلستان اهواز در حال ارائه خدمات به بیماران قلبی و عروقی است و از طرفی مرکز پیوند کبد و کلیه نیز با بهره‌ گیری از حضور اساتید مجرب و حاذق در این مرکز دایر است .

وی ادامه داد :بنابراین بومی‌سازی اعمال جراحی پیوند قلب و راه‌اندازی مرکز پیوند قلب در این بیمارستان امری ضروری و گامی مهم در خدمت به مردم خوزستان و استان‌های همجوار خواهد بود.

وی ادامه داد: در مرکز پیوند قلب از فوق‌تخصص‌های رشته‌ جراحی ، پیوند اعضا و بیهوشی در قالب تیم پیوند قلب استفاده خواهد شد و در نتیجه با راه اندازی این مرکز بیماران نیازمند به پیوند قلب نیازی به سفر  به تهران یا استان‌های دوردست نخواهند داشت.

معزی بیان کرد: تلاش‌های صورت گرفته از سوی این مرکز، ریاست دانشگاه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب شد نمایندگان سازمان بهداشت جهانی برای بررسی آمادگی بیمارستان گلستان اهواز و نیازمندی‌های تجهیزاتی در خصوص راه‌اندازی مرکز فوق‌تخصصی پیوند قلب، از بیمارستان بازدید کرده و رضایت خود را اعلام کنند.

رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز گفت: قول مساعد در خصوص تهیه تجهیزات پیوند قلب از قبیل ECMO(دستگاه کمکی قلب و ریه) و CRRT (Continuous Renal Replacement Therapy) داده شده و با وجود استادان برجسته در رشته‌های فوق‌تخصصی نارسایی قلب، جراحی قلب و عروق و بیهوشی قلب در بیمارستان گلستان اهواز ، امید است یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های بیماران نارسایی قلبی در استان رفع شود.

مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی گلستان اهواز با مساحت کلی  ۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع و زیربنای ۳۸ هزار و ۵۰۰  مترمربع با تعداد ۷۱۸ تخت فعال و نیز تعداد ۳۸ بخش بستری و ۲۰ بخش پاراکلینیک در حال فعالیت و خدمت به مردم است.