گردشگری و توریسم

وزیر: تولید بخش کشاورزی کشور امسال به ۱۳۰ میلیون تن می‌رسد

کاظم خاوازی شامگاه دوشنبه در دیدار با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان اظهار داشت: دولت امسال توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی و رسیدن به خودکفایی در اکثر محصولات کشاورزی و استراتژیک دارد.

پارسال کل محصولات کشاورزی کشور ۱۲۵ میلیون تن بود.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در کنار افزایش میزان تولید، به دنبال افزایش بهره‌وری با توسعه صنایع فرآوری در این بخش هستیم.

خاوازی بیان داشت: اگر بخواهیم تولید پایدار باشد نگاه ها در بخش دولتی، خصوصی و مسوولان باید به کلیه اجزا و زنجیره تولید باشد.

وی خام فروشی را یک آسیب مهم در بخش کشاورزی دانست و گفت: در حال حاضر هفت میلیون تن در محصولات جالیزی، چهار میلیون تن سبزیجات، هفت میلیون تن گوجه فرنگی و پنج میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می شود که همه این محصولات نیاز به فرآوری دارد.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان هم در این دیدار گفت: انتظار داریم جهاد کشاورزی به عنوان یکی از متولیان اصلی در امور زهکشی اراضی استان، تا قبل از پایان دولت بخش عمده ای از تعهدات ۲۸۰ هزار هکتاری زهکشی اراضی این استان را به سرانجام برساند.

سیدکاظم نورمفیدی اظهار داشت: توجه به توسعه طرح های نوین آبیاری و ایجاد زیر ساخت های لازم برای مزرعه جدید ۶ هزار هکتاری پرورش میگو در گمیشان از مهمترین خواسته‌ها در استان گلستان است.

عضو خبرگان رهبری افزود: ادامه ساخت پتروشیمی گلستان و توسعه راه آهن بین المللی اینچه برون و اتصال آن به جنوب کشور از مسیر مناسب سبب توسعه استان می شود و نیاز است دولت توجه جدی به این حوزه ها داشته باشد.

در این دیدار هادی حق شناس استاندار گلستان هم حضور داشت.

به گزارش ایرنا؛ فردا سه‌شنبه با حضور خازاوی دو پروژه شاخص گلستان شامل تکمیل زنجیره تولید فرآورده های لبنی هلدینگ صباح در آزادشهر و زنجیره مرغ شرکت کاسپین چیکا در گنبدکاووس را به‌ طور متمرکز در شهرستان های آزادشهر و گنبدکاووس افتتاح می شود.