گردشگری و توریسم

بستر ورود بخش خصوصی به گلستان فراهم است

هادی حق شناس یکشنبه در مراسم بهره برداری از این طرح ها در کارخانه ریسندگی و بافندگی علی آبادکتول اظهار داشت: حضور بخش خصوصی در اجرای پروژه ها زمینه تسریع در تکمیل و بهره برداری آنها را فراهم می آورد.

وی در ادامه به طرح های هفته دولت امسال گلستان اشاره کرد و گفت: پروژه های هفته دولت امسال استان بیش از دو برابر سال قبل است و تمام تلاش مجموعه دولت از افتتاح و کلنگ زنی طرح ها، ارتقای رفاه عمومی جامعه است.

استاندار گلستان افزود: خرید تضمینی گندم در سال جاری ۳۰۰ تن بیش از سال قبل بود و با وجود افزایش قیمت از ۱۷ هزار به ۲۷ هزار ریال در مدت کوتاهی پول گندمکاران گلستان پرداخت شد.

حق شناس ظرفیت گردشگری در همه مناطق گلستان از جمله علی آباد کتول را منحصر به فرد دانست و افزود :باید از ظرفیت های طبیعی و تاریخی بکر این استان با اولویت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی برای  توسعه گردشگری استفاده کرد.

حجت اله خلیل زاده مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان هم در این مراسم از آغاز ساخت کارخانه ریسندگی با نخ پنبه ای در فاز دوم شهرک صنعتی علی آبادکتول در مساحت ۲۲ هکتار خبر داد و گفت: با بهره برداری از این کارخانه ریسندگی، سالانه ۵ هزار تن نخ تولید می شود که بیست درصد آن نخ ۱۰۰ درصد پنبه ای است.