گردشگری و توریسم

۴۷۰ میلیارد ریال طرح در قلعه‌گنج افتتاح شد

مهدی شهسواری فرماندار قلعه‌گنج عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح این طرح‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: طرح‌های افتتاحی هفته دولت در حوزه‌های زیرساختی، راهداری، کشاورزی و صنعت و معدن هستند.

وی بیان داشت: مجتمع  آبرسانی مناطق چاه‌باغ و شمزان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

فرماندار قلعه‌گنج با اشاره به افتتاح برخی طرح‌ها در روزهای آینده با حضور مسوولان استانی، اظهار داشت: افتتاح نخستین کارخانه فلوتاسیون مس کشور (فرآوری و پُرعیارسازی مس) در دهستان رمشک با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال و پروژه‌های عمران شهری شهرداری قلعه‌گنج با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال ازجمله این طرح‌ها هستند.

همچنین با حضور منصور شکرالهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار قلعه‌گنج و جمعی از مدیران، پروژه رفع افت ولتاژ روستای گنج‌آباد رمشک با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید و  مشکل قطعی برق ۱۷۰ خانوار این روستا برطرف شد.

صبح امروز پروژه سه هزار متر شبکه فشار متوسط برق با اعتبار سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در راستای پایداری شبکه در مواقع بحرانی برای منطقه رمشک از روستای درزه تا گنج‌آباد اجرا شد که روستاهای ناگ و ده‌کولک و پیزگی را پوشش می‌دهد.

 زمین چمن مصنوعی فوتبال روستای صولان اچدر بخش چاه دادخدا نیز با اعتبار چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری‌ها و مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید. با افتتاح این زمین چمن، جوانان روستاهای صولان علیا، صولان سفلی، جنگلی و توریگ یک و توریگ دو با مرکزیت صولان مرکزی از فضای زمین ورزشی بهره‌مند شدند.

شهرستان قلعه‌گنج در فاصله ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان واقع شده است.