گردشگری و توریسم

به کارگیری ۲۴۰ نیروی جدید در بخش‌ بیماران کرونایی بیمارستان امام رضا(ع)

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، امیررضا صالح‌مقدم افزود: این عدد تا ۴۰۰ نفر پیش‌بینی شده و به‌کارگیری نیروهای شرکتی ۸۹ روزه در دستور کار حوزه پرستاری دانشگاه در بخش‌های بستری و ICU بیماران کرونایی این مرکز درمانی و دیگر بیمارستان‌های درگیر این نوع بیماران قرار دارد.
وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری مسوولان فرصتی فراهم شود که از ظرفیت نیروهای جدید به‌خوبی بهره‌مند شویم و ضمن جلوگیری از فشردگی کاری پرستاران، فرصتی کوتاه برای استراحت پس از ۶ ماه کار طاقت‌فرسا و ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران فراهم آید.
مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که به‌دلیل ماهیت ناشناخته بیماری کرونا و گستردگی آن تعدادی از پرسنل کادر درمان به این بیماری مبتلا شدند و به مرخصی استعلاجی رفتند و همین امر موجب تداوم کار با فشار مضاعف برای سایر نیروها شد افزود: کادر درمانی حاضر بر بالین بیماران کرونایی در نبود نیروی جایگزین، جای خالی همکاران بیمارشان را به‌خوبی پرکردند و اجازه ندادند که کوچکترین خللی احساس شود و از مسوولان درخواست داریم که تمامی مدافعان سلامت به‌ویژه این گروه پرکارتر را مورد قدردانی ویژه قرار دهند.
صالح مقدم افزود: پزشکان ایرانی طبق قسمی که یاد کرده‌اند در تمامی لحظات و بحران‌های سخت جامعه حضوری پررنگ دارند و در کنار آنان از نقش کلیدی دیگر اعضای کادر درمان همچون پرستاران، کمک‌پرستاران، بهیاران و تکنسین‌ها نباید غافل شد.
بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۰ هزار و ۶۴۳ تن رسیده است.