گردشگری و توریسم

استاندار: شیوع ویروس کرونا در استان تهران رو به کاهش است

به گزارش ایرنا، «انوشیروان محسنی بندپی» روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: بیشترین پیک بستری بیماران در روزهای دوم و سوم مردادماه حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که این میزان در روز اول شهریورماه به ۳ هزار و ۱۵۰ نفر رسید.

وی افزود: اگرچه شیوع ویروس کرونا در استان تهران دارای یک وضعیت شیب آرام و ملایم است اما نمی توان تاریخ مشخصی برای خروج از وضعیت قرمز و یا هشدار اعلام کرد.

استاندار تهران ادامه داد: تعطیلات پیش رو و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم به تسریع این شیب ملایم کمک می کند و اگر مردم بخوبی رعایت کنند می توان از این وضعیت خارج شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ بطور متوسط روزانه ۵۰ نفر میزان بستری بیماران در استان تهران کاهش یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۰ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار قطعی مبتلایان به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: ️از دیروز تا امروز ۲ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۸۲ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۶۴۳ نفر رسید.