گردشگری و توریسم

بهره برداری از ۲۹ پروژه سرمایه گذاری در منطقه آزاد

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی منطقه آزاد صنعتی، تجاری انزلی؛ محمد ولی روزبهان افزود : اشتغال حاصل از این طرح ها ۷۰۰ نفر می باشد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات این پروژه ها و طرح ها از محل منابع اعتبارات سازمان منطقه آزاد انزلی و همچنین مشارکت بخش خصوصی تامین شده است، تاکید کرد: از این تعداد پروژه در هفته دولت، ۲۱ طرح سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تولیدی و خدمات بندری با میزان سرمایه‌گذاری هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال با اشتغالزایی برای ۴۲۷ نفر افتتاح می شود.

روزبهان با تاکید براینکه شناسایی ظرفیت های جدید و ظرفیت سازی به منظور تقویت زمینه های درآمدزایی جایگزین سازمان منطقه آزاد انزلی از اولویت های تمامی بخش های این سازمان است، تصریح کرد: واحدهای تولیدی و خدماتی که در این مدت مورد بهره برداری قرار می گیرند در زمینه بسته بندی محصولات کشاورزی و غذایی، تولید کمپرسور، پوشاک، کالای خواب، تولید برس، کود کشاورزی، دستگاه تب سنج، دستکش نایلونی، ماسک سه لایه پرستاری تمام اتوماتیک، دوربین مداربسته، محصولات آرایشی و بهداشتی، فلزهای فرم دهی شده فعال می شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به رویکردهای حمایتی و تشویقی این سازمان در خصوص توسعه فعالیت و جذب سرمایه گذاران جدید در بخش های تولیدی و صنعتی اضافه کرد: بهره برداری از هفت واحد تولیدی در هفته دولت امسال در راستای طرح توسعه این مجموعه‌های تولیدی است که در شرایط سخت تحریمی و همه گیری ویروس کرونا با همکاری این سازمان توسعه میزان تولید خود را در دستور کار قرار داده اند.

وی از بهره برداری چهار انبار سرپوشیده و یک انبار رو باز با مساحت ۲۳ هزار ۳۰۰ متر مربع جهت خدمات رسانی به فعالان تجاری منطقه و مجتمع بندری کاسپین در هفته دولت خبر داد و افزود: امسال از سوی بخش خصوصی این منطقه عملیات اجرایی احداث، مجتمع تجاری و خدماتی با میزان سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۵۰ نفر آغاز می شود.

روزبهان با اشاره به بهره برداری از دو پروژه عمرانی و زیرساختی بال غربی ساختمان اداری و فاز اول مجموعه پارک ساحلی منطقه با اعتبار هزینه شده ۱۷۰ میلیارد ریالی از محل منابع این سازمان گفت:  چهار طرح فرهنگی و خدمات گردشگری با سرمایه گذاری  پنج میلیارد و ۱۱۷میلیون ریال با اشتغالزایی برای ۱۸ نفر در هفته دولت افتتاح می شود.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه ازاد انزلی عملیات احداث یک واحد بوم گردی با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی با اشتغازلیی مستقیم برای پنج  نفر نیز در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی – بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی – تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.