گردشگری و توریسم

استاندار بوشهر: این استان خاستگاه صنعت پتروشیمی ایران است

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز جمعه در نشست توسعه و سرمایه گذاری استان بوشهر افزود: در این راستا توسعه صنایع پائین دستی و میان دستی قوی پتروشیمی در استان که به کانون اشتغال و تولید، ارزش افزوده و درآمد تبدیل شود ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر و وجود امکانات لازم تسهیلاتی، با روان سازی کارها زمینه ترغیب و جذب سرمایه‌گذاران باید فراهم شود.

گراوند تاکید کرد: آنچه در جهان سبب جذب سرمایه‌گذار شده تسهیل‌گری و استقبال از سرمایه‌گذاران بوده که این ظرفیت در استان بوشهر فراهم است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: برای تحقق جهش تولید، استان بوشهر از ظرفیت بالایی برخوردار است و باید از این توانمندی و قابلیت استفاده شود.

گراوند اضافه کرد: گره گشایی از مشکلات اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها از رسالت‌های مهم مدیران در عرصه سرمایه‌گذاری و به عنوان یک واجب باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد چراکه روان سازی بزرگترین کمک برای توسعه و سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

استاندار بوشهر گفت: از مدیران استان بوشهر انتظار می‌رود در راستای روان سازی و سرعت بخشی اجرای طرح‌های اقدام کنند چرا که همکاری و تعامل مدیران و کارشناسان با آسان کردن مسیر سرمایه‌گذاری سبب توسعه می‌شود.

گراوند افزود: شهرک‌های صنعتی و منطقه‌های ویژه اقتصادی بوشهر از جمله ظرفیت‌های مهم برای توسعه سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی و تولیدی است و زمینه تسهیل گری برای سرمایه گذاری در این مناطق فراهم است.

وی با تاکید برتدوین کتاب معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان بوشهر گفت: این کتاب نقش مهمی در معرفی توانمندی‌های استان برای جذب سرمایه‌گذاران دارد.

استاندار بوشهر افزود: تکمیل و افتتاح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تولیدی و صنعتی نقش مهمی در توسعه استان در سال‌های آینده دارد و باید با تشکیل جلسه‌های تخصصی راه‌اندازی آنها را سرعت داد.

گراوند گفت: در راستای توسعه سرمایه گذاری در امر پرورش میگو به زودی زمین‌های ساحلی به سرمایه گذاران واگذار می‌شود و توسعه سرمایه گذاری در شهرک شیلاتی رود شور نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: توجه به سرعت بخشی در اجرای طرح‌های پرورش آرتمیا در مناطق ساحلی استان بوشهر امری مهم و ضروری است و پرداخت تسهیلات بانکی در این بخش باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: مدیران  نباید کار مردم را در پیچ‌ وخم‌های اداری نگه دارند چرا که برخی از این کارها را می‌توان یک‌ روزه حل و فصل کرد.

گراوند گره گشایی از مشکلات مردم را یکی از ماموریت‌های مهم مدیران دانست و اضافه کرد: کارشناسان دستگاه‌ها برای برطرف کردن و گره گشایی از مشکلات مردم نباید از هیچ کوششی فروگذاری کنند.

وی کلید توسعه را در حوزه روان سازی امور دانست و گفت: برای سرعت بخشی در کار مردم و برطرف کردن برخی از مشکلات سرمایه‌گذاری، به صورت مستقیم ورود خواهم کرد.