گردشگری و توریسم

رضایت بالای ۹۰ درصدی کنکوری‌ها از پروتکل‌های بهداشتی

فاطمه زرین آمیزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: درپی نظارت و ارزیابی اصول بهداشتی حوزه‌های برگزار کننده آزمون‌ کنکور کارشناسی سال ۹۹ در شرایط فعلی، طی ۲ روز اخیر نظرسنجی‌ از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی از داوطلبان صورت گرفته است.

وی افزود: بر اساس نظرسنجی روز چهارشنبه ۲۹ مردادماه که از ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ داوطلب شرکت کننده در گروه آزمایشی هنر انجام شد، میزان رضایت داوطلبان از رعایت اصول بهداشتی در حوزه‌ها ۸۹.۷۹ درصد، رضایت از فاصله استاندارد صندلی‌ها ۸۴.۲۰ درصد و میزان رضایتمندی از رعایت الزامات بهداشتی از سوی عوامل اجرایی (ماسک، رعایت فاصله از یکدیگر و داوطلبان) ۹۱.۷۸ درصد اعلام شده است.

به گفته سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، همچنین در نظرسنجی انجام شده در تاریخ ۳۰ مردادماه سال جاری که داوطلبان ۲ گروه آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی شرکت کردند، پیامک نظرسنجی برای ۵۱۰ هزار و ۸۳۰ نفر ارسال شد.

وی درباره میزان رضایتمندی داوطلبان از رعایت موارد بهداشتی در دومین روز از آزمون، گفت: میزان رضایت داوطلبان از رعایت اصول بهداشتی در حوزه‌ها ۹۲.۴۲ درصد، فاصله استاندارد صندلی‌ها ۸۹.۶۲ درصد و رعایت الزامات بهداشتی از سوی عوامل اجرایی (ماسک، رعایت فاصله از یکدیگر و داوطلبان) ۹۴.۷۱ درصد مشخص شده است.

به گزارش ایرنا، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز جمعه در حاشیه بازدید از کنکور سراسری نیز تاکید کرد که پروتکل های بهداشتی در همه حوزه ها رعایت شده است. گروه آزمایشی علوم تجربی امروز ۵۱۵ هزار داوطلب داشت که ۸ هزار و ۴۰۰ داوطلب در مصلی تهران حضور یافتند. این آزمون همچنین بیشترین تعداد داوطلبان کرونایی را به خود اختصاص داد که ۴۳ نفر بودند.