گردشگری و توریسم

تخصیص ۲۳۰ میلیارد ریال برای بهسازی راه‌های روستایی شرق مازندران

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رازجویان روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان مازندران که در فرمانداری بهشهر برگزار شد ، افزود: با برگزاری نشست شورای اداری در شرق مازندران ، پروژه های محرک شهرستان ها و چالش‌ها مشخص شده است.

وی ادامه داد : کاخ صفی آباد ، مجموعه گردشگری عباس آباد و چشمه عمارت از نیازهای مهم در بهشهر در حوزه گردشگری است که تلاش داریم تا بسته فرهنگی شهر کهن بهشهر فراهم شود تا قدمت و کهن بودن این منطقه برای گردشگران مشخص شود.

 رازجویان از تلاش برای حل مشکلات راههای روستایی شرق مازندران خبر داد و گفت : در شهرستان نکاء برای راه ارم به سوچلما ۲۰ میلیارد ریال و برای راه تجرخیل ۱۲ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد تا به سرانجام برسد.

وی افزود : آسفالت محور یخکش به پاسند هم از نیازهای مهم روستاهای بالادست در بهشهر است که ۱۰۰میلیار ریال اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان ، ۵۰ میلیارد ریال اعتبار بسیج سازندگی و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار راه و شهرسازی برای این امر در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار مازندران گفت : پل تنگه کیاسر بهشهر از اعتبارات ستاد بحران بود که تخصیصی در این خصوص صورت نگرفته است و به محض حصول اعتبار در اولویت است.

وی با بیان اینکه مازندران به طور کلی در حوزه راهداری ، مخابرات و فیبر نوری با چالش مواجه بود ، ظهار داشت : در این راستا فیبر نوری در هزارجریب منتقل شد و چهاردانگه ساری هم انتقال فیبر نوری شروع شده و در محور هراز هم بزودی عملیاتی می شود.  

رازجویان با اشاره به اینکه آسفالت جاده بندر به رستمکلا از کیفیت خوبی برخوردار نبود و نشست کرد، افزود : در این راستا با رایزنی های انجام شده این پروژه به راهداری تحوبل می شود.

وی همچنین با اشاره به محور گلوگاه و  نقاط حادثه خیز آن هم گفت : در این بخش، مقرر شد نقاط  حادثه خیز به همت فرماندار معرفی و اعتبار اخذ شود.

رازجویان گفت: پل تیله نو در گلوگاه و ایجاد و بهسازی آن هم از نیازهای مهم مردم منطقه برای تردد است که در سیل قبلی خسارت دید و در آمار سیل قبلی آمد و در سیل جدیدکاملا تخریب شد که نمی توان در آمار سیل جدید گنجانده شود و باید منتظر تخصیص اعتبارات گذشته باشیم.

وی افزود : راه روستایی و تقویت و تثبیت راههای خسارت دیده در رانش مهمترین نیاز شرق مازندران است که باید در این بخش تلاش بیشتری انجام و برای رفع این مشکلات، بیشتر اعتبارات به سمت راه و راهداری برود تا از این معضلات و مشکلات خارج شویم.