گردشگری و توریسم

صالحی: ۱۰۰ سالن سینما سال گذشته در کشور ساخته شد

به گزارش ایرنا،‌ «سیدعباس صالحی» در این برنامه تلویزیونی افزود: براساس برنامه زمان بندی شده عملیات ساخت این ۲۰ پردیس سینمایی نیز ظرف مدت ۱۲ تا ۱۸ ماه(از زمان آغاز) تکمیل و به پایان خواهد رسید.

وی اظهار کرد: همچنین در سال گذشته ۷۰ کتابخانه شهری و روستایی و ۳۰ مجتمع فرهنگی و هنری نیز در سطح استان های مختلف کشور افتتاح شده است. 

صالحی افزود: در ابتدای ورود به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۹ برنامه کاری تعریف شد که در این ۳ سال به دنبال تحقق این برنامه ها بودیم. تلاش کردیم به ظرفیت مردمی فرهنگ و هنر تکیه کنیم. در این بخش اتفاقات متعددی افتاد. کانون های فراگیر فرهنگی را جدی گرفتیم.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما حوزه تشکل های فرهنگی و صنوف بود که به همین دلیل با وزارت کار تفاهم کردیم تا صنف های متعدد فرهنگ و هنر دارای تشکیلات سراسری شوند و امکان تشکیل اتحادیه فرهنگ و هنر نیز فراهم شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما اتحادیه ناشران کشوری نداریم برای همین تقویت ظرفیت مردمی فرهنگ و هنر در دستور کار ما قرار گرفت. 
صالحی اظهار کرد: برنامه دیگر ما بهبود کسب و کار در حوزه فرهنگ بود و مسائل کلانی در این بخش تعریف شد، فرهنگ و هنر در بخش اشتغال دولت ها قرار گرفت و تسهیلات فرهنگ و هنر را در دو سال اخیر تعریف کردیم. بیمه بیکاری را نیز دنبال کردیم و یکی از برنامه های مهم و اولویت دار در این حوزه است. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برنامه سوم ما نیز عمومی سازی دسترسی فرهنگی است، تا رویدادها و تولیدات فرهنگی بتواند در دسترس همگان قرار گیرد.
وی تاکید کرد: برهمین اساس در تفاهم نامه با استانداری ها، ۲۳۰ فعالیت فرهنگی در سطح کشور اجرا شد  و توسعه و تقویت زیرساخت های فرهنگی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. 
صالحی افزود: معتقدم رویدادهای فرهنگی و هنری نباید فقط در تهران اجرا شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: موضوع دیگر مورد توجه ما در این حوزه، توسعه مناسبات فرهنگی ایران با جهان و در واقع دیپلماسی فرهنگی بود. سازمان فرهنگ و ارتباطات کارهای قابل توجهی در این سه سال انجام داد و ۳۶ تفاهم نامه با کشورهای مختلف به عنوان فرصت تبادل فرهنگی منعقد شد و ۴۰ نهاد علمی در این تبادلات فرهنگی به میدان آمدند و ۱۱۰ موسسه مردمی در کشورهای مختلف طرف تعاملات فرهنگی ایران شدند. 
صالحی تصریح کرد: شفاف سازی یکی دیگر از برنامه های مهم اجرا شده در حوزه فرهنگ و هنر است که در دو سه سال اخیر اطلاعات سازمانی، هزینه ها و عملکردهای سالیانه را منتشر کردیم تا شفافیت در زمینه عملکردها را شاهد باشیم. شفافیت نوبت ها و حمایت ها از دیگر مسائل در این زمینه بود. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بحث دولت الکترونیک را نیز در دستور کار داشتیم. هرچه به سمت تحقق کامل دولت الکترونیک برویم از فساد پیشگیری می شود و داده های فرهنگی قابلیت کاوش پیدا می کنند.
صالحی گفت: ارتقای محتوای فرهنگی و هنری یکی دیگر از برنامه های ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. حوزه کمی فرهنگ توسعه قابل توجهی داشته اما حوزه کیفی اهمیت خاص خود را دارد. همبستگی اجتماعی را در حوزه امید، خانواده، عزت ملی، مسوولیت پذیری فردی و مبارزه با بی عدالتی و فساد دنبال کردیم. 
تکمیل می شود…