گردشگری و توریسم

تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام مازندران شتاب می‌گیرد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان در دیدار مجید احمری مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و تجهیز بیمارستان‌های کشور با وی خواستار تسریع در تکمیل و تجهیز تعدادی از بیمارستان های نیمه تمام استان تا پایان سال جرای شد.

وی افزود : تسریع در پیشرفت فیزیکی و اتمام پروژه هایبیمارستانی اولویت اصلی استان در تکمیل پروژه های نیمه تمام است. ‎

نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام این که مشکلی بابت تامین اعتبارات لازم جهت احداث بیمارستان رازی قائمشهر، امام خمینی تنکابن و بیمارستان آموزشی ماهفروجک ساری وجود ندارد ، گفت : موانع پیمانکاران این پروژه ها برطرف می شود و تسهیلات در اختیار این افراد قرار می گیرد.

حسین زادگان افزود : اتمام این پروژه ها  نقش حیاتی در ارائه خدمات درمانی به شهرهای تحت پوشش و جامعه هدف خواهد داشت.  

اختصاص اعتبار ۲۰۵ میلیارد تومانی 

استاندار مازندران با تاکید بر این که بیمارستان های نیمه تمام در اولویت جذب اعتبارات لازم برای تکمیل و بهره برداری قرار دارند ، گفت : با تدبیر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون رئیس جمهور بالغ بر۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه بیمارستان آموزشی ماهفروجک اختصاص داده شده است که انتظار می رود با توجه به موقعیت جغرافیایی این بیمارستان و تحت پوشش قرار دادن حدود یک میلیون نفر جمعیت هرچه زودتر مورد بهره برداری قرار گیرد.  

نماینده عالی دولت در استان یادآور شد : بیمارستان رازی قائم شهر و امام خمینی تنکابن با اختصاص ۴۰ و ۴۵ میلیارد تومان اعتبار و پیشرفت فیزیکی ۸۱ و ۷۹ درصد در حال اجرا است و می بایست  تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری رییس سازمان برنامه و بودجه چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته ۲۲ و ۲۳ مرداد به مازندران سفر و از ۱۸ طرح مهم و اولویت دار استان در بخش های مختلف بازدید کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از این طرح ها که بیمارستان ماهفروجک ساری و جایگزین رازی قائمشهر از جمله آنها بود در مجموع ۹۷۷ میلیارد تومان برای تکمیل آنها اختصاص داد.

ساخت بیمارستان نیمه تمام ماهفروجک ساری سال ۸۸ آغاز شد و قرار بود ظرف ۲ سال تکمیل ، تجهیز و بهره برداری شود ولی با گذشت بیش از یک دهه پروژه بیمارستانی با ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی و ۵۷ درصد پیشرفت مالی در دست اجراست. برای تکمیل این واحد درمانی که در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در دست ساخت قرار دارد، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بازدید دکتر نوبخت درخواست شد که به شرط اتمام و بهره برداری تا پایان امسال مورد موافقت قرار گرفت.

همچنین دکتر محمد باقر نوبخت در بازدید از بیمارستان ۲۳۷ تختخوابی جایگزین رازی قائمشهر که از شروع عملیات آن بیش از یک دهه می گذرد ؛ برای  این پروژه زیرساختی حوزه سلامت که  بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار به شرط تکمیل و افتتاح تا پایان سال اختصاص داد.

اگر چه بازدید از بیمارستان تنکابن و چند طرح دیگر در شهرستان های غربی مازندران هم در برنامه سفر معاون رییس جمهوری قرار داشت ولی به خاطر فشردگی برنامه و اتمام زمان سفر، قرار شد دکتر نوبخت بار دیگر طی دو هفته آینده برای تکمیل بازدیدهایش به مازندران سفر کند.

کلنگ بیمارستان فوق تخصصی تنکابن هم در زمینی به مساحت ۳۳ هزار متر مربع با زیر بنای ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر با هشت تخت جراحی قلب ، چهار تخت آی سی یو قلب باز، ۶ تخت سی سی یو و هشت تخت آنژیوگرافی در پنج طبقه در سال ۹۰ به زمین زده شد. این بیمارستان هم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است با دریافت اعتبار جدید روند تکمیل و تجهیز آن تا پیش از پایان سال جاری شتاب بگیرد.

دریافت اعتبار ۱۸۸ میلیارد تومانی دوره کرونایی 

پیش از این هم ساخت و تکمیل بیمارستان های نیمه تمام مازندران برای ارائه خدمات مطلوب تر به بیماران کرونایی در دستور کار قرار داشت به گونه ای که معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران اواسط تیر ماه امسال اعلام کرد که هفت پروژه بیمارستانی نیمه‌تمام استان برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی اعتبار ویژه دریافت کردند.

دکتر محمد پنیه چی به خبرنگار ایرنا گفته بود که برای تکمیل این پروژه ها حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تاکنون بخشی از آن در قالب اعتبارات مقابله با ویروس کرونا به دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران اختصاص یافته است که از محل آن شامل فاز اول طرح توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ساری و ساختمان اورژانس بیمارستان رازی قائمشهر به بهره برداری رسید.
وی گفت که برای ساخت فاز اول طرح توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ساری حدود ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که ۱۰۰ میلیارد ریال آن از سوی یکی از خیرین ساروی تامین شده است.
دکتر پنبه چی پروژه های نیمه تمام بیمارستانی در دست اجرا را که با تخصیص اعتبار ویژه اجرای آن سرعت گرفت شامل اورژانس بیمارستان بوعلی سینا ساری ، شهید بهشتی نوشهر ، ۱۷ شهریور آمل، امام خمینی (ره) نور و بخش جراحی بیمارستان فریدونکنار اعلام کرد.
همچنین براساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران دولت تا تیر ماه امسال برای مقابله با کرونا حدود ۱۸۸ میلیارد تومان اعتبار به ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل اختصاص داد که این اعتبار باید برای خرید تجهیزات محافظتی درمانگران و بیماران، خرید تجهیزات بیمارستانی و تکمیل پروژه های نیمه تمام بیمارستانی بالای ۸۰ درصد اختصاص داده شد.