گردشگری و توریسم

اجرای طرح‌های زیرساختی توسعه گردشگری سرعین شتاب گرفت

اکبر بهنامجو  روز چهارشنبه در جریان بازدید از روند اجرای این طرح‌ها اظهار داشت: راه‌ منطقه گردشگری آلوارس در دامنه سبلان که با تامین اعتبار امسال شروع شده تا تابستان آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: این راه از اهمیت بالایی در توسعه گردشگری برای سرعین و استان برخوردار است و اعتبار لازم برای بازسازی و تکمیل این راه تامین می‌شود.
استاندار اردبیل اضافه کرد: پیست اسکی اوجور در این منطقه از دیگر مراکز تفریحی و گردشگری در حال اجرا بوده که  از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است.
بهنامجو  گفت: تلاش می‌شود برق‌رسانی به این پیست تا 2ماه آینده و زیرسازی آن نیز تا پایان سال به اتمام برسد.
وی افزود: دستگاه بالابر این پیست با مشقت بسیار توسط بخش خصوصی نصب شده و آماده بهره برداری است .
او ادامه داد: رستوران این پیست توسط سرمایه‌گذار  بخش خصوصی در حال اجراست و در سال آینده طرح اجداث هتل این پیست را اجرا می‌کند.
استاندار اردبیل این پیست را از جمله پیست‌های مهم کشور به دلیل برف‌گیر بودن پیست عنوان کرد و افزود: محل این پیست  از شیب مناسبی برخوردار است و در بیشتر فصول سال برف در این منطقه مشاهده می‌شود.
وی تصریح کرد: سکوی پرش نیز برای این پیست طراحی شده که این مکان را از سایر پیست‌های کشور منحصر کرده و مورد استقبال گردشگران و ورزشکاران  قرار می‌گیرد.
بازدید از روند زیرسازی جاده آلوارس، پیست اوجور، رستوران آلوارس ، پروژه گردشگری و تفریحی سرعین و ملاقات مردمی از  برنامه‌های سفر استاندار اردبیل به مناسبت هفته دولت به سرعین بود.
استاندار اردبیل  همچنین در ادامه این بازدید با خانواده شهید ضرغام مختاری دیدار و از مادر این شهید والامقام تجلیل کرد.