گردشگری و توریسم

دبیر کارگروه رفع موانع تولید: به دنبال فعالیت شرکت هفت تپه با حداکثر ظرفیت هستیم

به گزارش ایرنا میثم زالی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه افزود: اینکه مجموعه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در اختیار چه کسی باشد موضوعی است که باید بررسی شود چرا که کارخانه هفت تپه در اختیار مالکی است که در یک روند قانونی این شرکت در اختیار او گذاشته شده است.

دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: اگر مشخص شود در حوزه قراردادی و واگذاری این شرکت فسخ یا اتفاقی افتاده است که ایفای تعهد نکرده باشد، پیگیری لازم صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به تلاش صورت گرفته از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و قوه قضاییه برای پرداخت حقوق معوق کارگران نیشکر هفت تپه افزود: تلاش صورت گرفته در راستای آرامش در این مجموعه کارگری و آغاز به کار مجدد این کارخانه تولیدی است.
زالی گفت: می‌توان با صبوری و همکاری کارگران نیشکر هفت تپه روزهای خوبی را برای این شرکت بزرگ تولیدی پیش بینی کرد اما رسیدن به این شرایط مستلزم فضایی آرام و صبوری کارگران است.
وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به تخلفات مالکان نیشکر هفت تپه در مسیر قضایی اتفاق خواهد افتاد، افزود: حداکثر تلاش ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و قوه قضاییه جلوگیری از بروز اختلال در روند فعالیت نیشکر هفت تپه است.

دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور بیان کرد: هر اتفاقی می‌خواهد در برخورد با تخلفات این شرکت صورت گیرد نباید در روند فعالیت نیشکر هفت تپه اختلال ایجاد کند.

معاون دادستان کل کشور و جمعی از مسوولان قضایی استان خوزستان نیز در بازدید از کارخانه هفت تپه حضور داشتند.

کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ۶۶ روز گذشته اعتراض‌هایی نسبت به پرداخت نشدن حقوق داشته‌اند. آنها همچنین خواستار خلع ید بخش خصوصی از این کارخانه شده‌اند.

رئیس دادگستری شوش روز گذشته از پرداخت ۲ ماه حقوق معوقه کارگران هفت تپه خبر داد.