گردشگری و توریسم

استاندار: ایلام برای هر تصمیم ستاد ملی کرونا در اربعین آماده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر سه شنبه در نشست ستاد مرکزی اربعین ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت و فعالیت پروژه‌های اربعین چون تقاطع غیر همسطح در مسیر ورودی پارکینگ اربعین، مسیر صالح آباد، کمربندی دهلران، کمربندی ایوان و شش خطه کردن پل زائر به طرف پایانه شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین برنامه ریزی شروع تونل آزادی ۲ و ادامه پروژه مسیر ایلام به مهران در استان، اظهار کرد: اگر چه برای شرایط خاص امروز همه چیز تحت شعاع کرونا قرار گرفته است اما در استان ایلام کار عمرانی طرح‌ها و پروژه‌های اربعین با جدیت خاصی دنبال شده است.

وی افزود: لازم است برای تکمیل این پروژه‌های ملی دستگاه‌های مربوطه اهتمام و مساعدت ویژه ای به ایلام داشته باشند.

سلیمانی دشتکی خواستار توجه بیشتر به مرز مهران در ایام اربعین شد و گفت: در خصوص مراسم اربعین تابع نظر ستاد ملی کرونا و ستاد مرکزی اربعین کشور هستیم و هر تصمیمی در این راستا اتخاذ شود آمادگی کامل داریم.

استاندار ایلام در ادامه به دیدارها و رایزنی‌های خود با مسئولان عراقی در استان‌های همسایه پرداخت و افزود: با کمک و مساعدت وزارت امورخارجه و سفیر ایران در عراق دیدارهایی با مسئولان استان‌های همسایه از جمله استاندار واسط عراق انجام و در خصوص تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم اربعین و دیگر امور مرزی بحث و گفتگو شده است.

وی از وزارت امور خارجه و سفارت ایران در عراق خواستار پیگیری کسب مجوز بازارچه و گذر مرزی چیلات از طرف کشور عراق شد و گفت: در طرف ایران زیرساخت‌های گذر مرزی چیلات و بازارچه‌های چیلات و چنگوله آماده شده است و برای همسان سازی در آن سمت مرز نیازمند رایزنی با طرف عراقی هستیم.

سلیمانی‌دشتکی خواستار تخصیص اعتبارات لازم برای مسائل و امور مرزی چون انسداد مرزی، کمک به تکمیل دیواره‌های مرزی در راستای امتداد مرزی شد و اضافه کرد: همچنین با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در مراودات تجاری خواستار رایزنی وزارت امور خارجه با مقامات عراقی در جهت افزایش تعداد روزهای مجاز صادرات از پایانه مرزی مهران هستیم.

استاندار ایلام با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در مراسمات محرم و صفر گفت: در این راستا اقدامات لازم برای برگزاری مراسمات این ایام انجام شده است بطوریکه هم سلامت مردم حفظ شود و هم شور حسینی ایجاد شود.