گردشگری و توریسم

صعود ۱۰۵ پله‌ای گنبدکاووس در نمرات امتحانات نهایی کشور

کمال‌الدین نظرنژاد سه‌شنبه در نشست خبری بابیان اینکه از مجموع ۲۰ آموزشگاه برتر گلستان، هشت آموزشگاه مربوط به این شهرستان است، اظهارداشت: برنامه‌های مختلفی برای بهبود وضعیت هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه دهم با الگوبرداری از استان‌های موفقی مانند یزد در گنبد آغاز شده که امیدواریم نتایج آن در سه سال آینده کسب موفقیت‌های بیشتر در مقاطع مختلف تحصیلی و کنکور سراسری باشد.

وی افزود: پیش بینی کشور در سال تحصیلی امسال جذب ۴۵ درصد دانش آموزان در شاخه مهارتی و ۵۵ درصد در شاخه نظری است که با توجه به جواب‌گو نبودن ۱۱ هنرستان و مدرسه کار و دانش موجود در گنبدکاووس و بنا به درخواست خانواده‌ها ۴۱ درصد دانش آموزان این شهرستان در شاخه مهارتی جذب می‌شوند.

وی از عدم دسترسی ۵۲ درصد دانش آموزان گنبدی به شبکه شاد به سبب فراهم نبودن زیرساخت‌ها و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها خبرداد و اظهار داشت: ۱۵ روستای این شهرستان دسترسی به اینترنت و از مجموع ۴۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی، ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر در خانواده‌هایشان گوشی تلفن همراه ندارند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس ادامه داد: تاکنون ۸۴ درصد دانش آموزان پایه اول، ۸۳ درصد دانش آموزان پایه هفتم و ۴۶ درصد دانش آموزان پایه دهم در مدارس نام نویسی کردند اما با وجود اهمیت آموزش قبل از ورود به پایه اول ابتدایی، از حدود هفت هزار کودک واجد شرایط فقط ۲۲۱ نفر در مقطع پیش دبستانی نام نویسی کردند که مهمترین علت بی رغبتی والدین ثبت نام فرزندانشان وضعیت قرمز شیوع کرونا در این شهرستان است.

نظرنژاد همچنین شمار دانش آموزان گنبدی در سال تحصیلی گذشته را ۸۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی پیش رو با افزایش چهار هزار و ۹۰۰ نفری جمعیت دانش آموزی شهرستان به حدود ۸۷ هزار نفر برسد.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان و با پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت، دارای دو نقطه شهری و حدود ۱۷۰ روستا دارای کُد شناسایی است.