گردشگری و توریسم

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۴ هزار میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری می‌کند

محمد مخبر روز سه‌شنبه در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حدود ۲ سال پیش با دعوت استاندار به این استان سفر کردیم که این حضور منجر به امضای تفاهم‌نامه‌ای با اعتبار یکهزار میلیارد تومان در بخش اشتغالزایی و زیربنایی منطقه شد.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) فراتر از برنامه پیش‌بینی شده در کمتر از ۲ سال چیزی حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری کرد که با این حجم سرمایه‌گذاری از ۳۰ هزار شغل پیش‌بینی شده ۵۶ هزار شغل ایجاد شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان کرد: پروژه‌هایی نظیر مدرسه‌سازی، آب‌رسانی و مراکز درمانی در این مدت در سیستان و بلوچستان انجام شده که این طرح‌ها آماده و یا در حال تحویل است.

وی افزود: امروز یک تفاهم‌نامه ۴ هزار میلیارد تومانی برای ۲۴ هزار طرح با ایجاد ۷۰ هزار شغل در سیستان و بلوچستان منعقد شده که براساس آن قرار است در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال‌های خرد و خانگی کار انجام شود.

مخبر با اشاره بر اینکه در دوره گذشته حدود ۱۰درصد گوشت کشور از سیستان و بلوچستان تامین می‌شده است خاطرنشان کرد: برای فاز دوم این تفاهم‌نامه تلاش می‌شود به حدود ۲۵ درصد تامین گوشت کشور از طریق این استان برسیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در سیستان و بلوچستان فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ بوده که ایده‌های خوبی از سراسر این استان جمع شده که برخی از آن‌ها در سطح ملی کاربرد دارد.

به گزارش ایرنا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سیستان و بلوچستان تاکنون با اجرای ۱۰ هزار و ۶۰۲ طرح افزون‌بر ۱۰ هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان در این استان سرمایه‌گذاری کرده است که عمده این سرمایه‌گذاری‌ها با افزون‌بر ۸۷۵ میلیارد تومان به توانمندسازی اقتصادی، کارآفرینی و بیش‌از ۷۷ میلیارد تومان به مدرسه سازی اختصاص دارد.

 همچنین بنیاد برکت اجرای طرح‌های اقتصادی اجتماع محور(سحاب) را در ۲۰ شهرستان با هدف ایجاد ۲۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در زمینه‌های پرورش دام سبک، بلدرچین، زنبورداری، خیاطی و سایر مشاغل خرد خانگی مورد توجه قرار داده است.

 تاکنون برای ۲۷ هزار و ۲۳۱ نفر در سیستان و بلوچستان با راه‌اندازی ۹ هزار و ۷۷ طرح با حجم سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال اشتغال ایجاد شده است.