گردشگری و توریسم

۸۲ هزار دانش‌آموز استثنایی برای سال تحصیلی جدید آماده می‌شوند

سیدجواد حسینی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهار داشت: در حل حاضر با توجه به کمبود مدارس استثنایی، از ابتدای سال جاری تاکنون ساخت ۸۲ مدرسه ویژه این گروه از دانش‌آموزان در کشور آغاز شده و در هفت ماه باقی مانده از سال نیز عملیات ساخت ۶۸ مدرسه دیگر شروع می شود.

سال تحصیلی جدید مدارس کشور از ۱۵ شهریور آغاز خواهد شد.

وی با گلایه از فعالیت پایگاه‌های سنجش کشور به مدت ۲ ماه و آن هم پیش از آغاز هر سال تحصیلی، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده، هر استان دارای یک پایگاه سنجش دائمی خواهد شد که راه اندازی هر پایگاه به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح نهضت توان‌افزایی در کشور گفت: برای استفاده از تکنولوژی‌های مختلف ویژه دانش‌آموزان استثنایی ۱۰۵ نوع لوازم آموزشی مانند سمعک به تعداد ۸۰ هزار قلم با هزینه چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تهیه شده و در اختیار آن ها قرار می گیرد.

حسینی ادامه داد: سهم گلستان از این تجهیزات سه هزار و ۴۵۷ قلم به ارزش ۷۰ میلیارد ریال است.

وی به مشکلات دانش آموزان استثنایی برای استفاده از گوشی‌های هوشمند و دشواری در استفاده از سامانه شاد در ایام کرونایی اشاره کرد و گفت: ۳۱ هزار نفر از مجموع این دانش‌آموزان  به تلفن همراه دسترسی ندارند که تعداد این افراد در گلستان ۸۱۰ نفر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: گلستان با حضور ۷۵ درصدی معلمان در سامانه شاد و تشکیل ۸۵ درصدی کلاس‌ها در این سامانه، بین ۱۵ استان برتر کشور قرار دارد.

وی بیان کرد: کرونا اگر چه مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرد اما باعث شد بتوانیم از فناوری در شیوه‌ها و رفتارهای آموزشی استفاده کرده و مشارکت والدین در تعلیم و تربیت را افزایش دهیم.

با حضور سیدجواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و هاشم سلیمی‌آشتیانی رییس انجمن خیران دانش‌آموزان استثنایی همچنین عملیات ساخت یک مدرسه استثنایی هشت کلاسه ویژه دانش‌آموزان اوتیسم با زیربنای ۸۰۰ مترمربع از محل کمک‌های بتول اردکانی (بانوی خیرساز) و نظارت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس آغاز شد.

در حال حاضر ۱۴ مدرسه مستقل اوتیسم در ۱۴ استان کشور درحال ساخت است.

انجمن خیرین مدرسه ساز که از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرده، در حال حاضر ۴۵۰ مجمع خیرین مدرسه ساز دارد و ۳۰ درصد مدارس کشور توسط این نهاد ساخته شده است.