گردشگری و توریسم

بیش از ۶ هزار مترمربع اراضی ملی رستم رفع تصرف شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم، یکشنبه با بیان این مطلب افزود: این اراضی توسط افراد سودجو و متخلفانی از استان‌های همجوار، مورد تخریب و تصرف قرار گرفته و تبدیل به باغ دیم شده بود.

سید بهاءالدین سادات اظهار داشت: پس از بازدید میدانی که با حضور مسوولان قضایی این شهرستان از اراضی یاد شده صورت گرفت، حکم تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در این اراضی صادر و این زمین‌ها به دولت بازگردانده شد.  

وی، با قدردانی از حمایت‌های دادستان شهرستان رستم، گفت: با توجه به کمبود امکانات در این شهرستان، حفاظت از این منابع خدادادی نیازمند حمایت و همراهی همه دستگاه‌ها به ویژه مجموعه قضایی است.
دادستان عمومی وانقلاب شهرستان رستم نیز با هشدار قاطعانه به متجاوزان به اراضی جنگلی گفت: در این شهرستان جایی برای زمین خواران و فرصت طلبان وجود نخواهد داشت و در این زمینه در مقابل هیچ گونه تخلفی کوتاه نمی‌آییم.
صادق رحمانی ادامه داد: با هدف بررسی مسائل و مشکلات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم و سرکشی به حوزه استحفاظی این نهاد، از این پس، یک روز در هفته وقت دادستان در اختیار نیروهای منابع طبیعی این شهرستان است.

شهرستان رستم به مرکزیت مصیری در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.