گردشگری و توریسم

استاندار: سهم مشارکت اقتصادی زنان استان کرمان ۱۴.۹ درصد است

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی عصر شنبه در ارتباط تصویری با دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و خانم دکتر ابتکار معاون امور بانوان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به ارائه گزارشی از مسائل حوزه بانوان و خانواده در استان کرمان پرداخت و افزود: استان کرمان براساس سرشماری سال ۹۵، سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۱۸ نفر جمعیت دارد که ۴۸.۸ درصد این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند و ۴۴ درصد در روستاها و ۵۶ درصد در شهر زنذگی می کنند.  

وی با بیان این مطلب که مشارکت اقتصادی زنان در استان کرمان ۱۴.۹ درصد است که در مقایسه با میانگین کشوری ۱۶.۱ درصد، مقداری پایین‌تر است، اظهارداشت: متاسفانه نرخ بیکاری زنان در استان کرمان ۲۸ درصد و ۶ درصد بیشتر از متوسط کشور است. 
استاندار کرمان عنوان کرد: ۷۰ هزار زن سرپرست خانواده در استان زیر پوشش دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند و متاسفانه همین تعداد هم زنان سرپرست خانوار داریم که به دلیل محدودیت‌های این دو نهاد تحت پوشش قرار نگرفتند و بلاتکلیف هستند. 
فدائی با بیان اینکه، استان کرمان به لحاظ بیکاری زنان تحصیل کرده در کشور رتبه ۱۶ را دارد، گفت: ۱۰۴ پست مدیریتی در استان کرمان در اختیار خانم‌ها است.
وی اضافه کرد: سه بخشدار خانم در استان کرمان داریم و از ۲ هزار و ۴۷۵ دهیار استان نیز ۳۴۶ دهیار خانم هستند.  
استاندار کرمان بیان کرد: در بحث سند ارتقای وضعیت زنان با حمایت معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری، فعالیت‌های خوبی در استان کرمان در محورهای آموزش و پژوهش، اشتغال و کارآفرینی، سلامت و بهداشت، ورزش و نشاط و مسائل اجتماعی و فرهنگی شاهد هستیم.

فدائی از تدوین آیین‌نامه آموزش و مشاوره خانواده در استان و ابلاغ آن به همه فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی یاد کرد و گفت: براساس این آیین‌نامه فعالیت‌های آموزش و مشاوره انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ۱۸  هزار دختر دانش‌آموز پایه دهم استان کرمان در زمینه مهارت‌های زندگی و خانواده آموزش دیده‌اند و پنج هزار نفر از خانم‌های شاغل دستگاه‌های اجرایی نیز در زمینه مهارت‌های زندگی طی دو سال با تفاهمنامه دانشگاه شهد باهنر کرمان تحت آموزش قرار گرفته‌اند.  
استاندار کرمان به فعالیت‌های مرتبط با حوزه زنان و خانواده در بخش سلامت و بهداشت اشاره کرد و افزود: سند توسعه سلامت بانوان استان کرمان تدوین شده است.
دکتر فدائی از احداث ۱۵ پارک بانوان در استان کرمان خبر داد و ادامه داد: ۶ پارک بانوان نیز در دست احداث است. 
وی همچنین به موفقیت‌های بانوان کرمان در بخش ورزش پرداخت و گفت: تیم فوتبال بانوان شهرستان بم هفت دوره پیاپی قهرمان لیگ برتر زنان کشور شده و در مسابقات پاراالمپیک سه خانم مدال‌آور داریم.