گردشگری و توریسم

۶ متخلف شکار و صید غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند

به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست، شهرام احمدی افزود: از این متخلفان که اقدام به شکار غیرمجاز در مناطق حفاظت شده شهرستان‌های کوهرنگ و بروجن کرده بودند، سه قبضه اسلحه شکاری کشف شد. 

به گفته وی، از این متخلفان پنج قطعه کبک، ۱۴ قطعه سهره و یک تروفه قوچ وحشی به همراه سه قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد.

وی گفت:پارسال ۱۱۲ مورد تخلف شکار و صید در استان شناسایی و ۲۰۶ نفر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش ایرنا ،براساس قانون، میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست برای هر قطعه سهره و کبک معادل سه میلیون ریال و برای تروفه قوچ وحشی معادل ۲۵۰ میلیون ریال، تعیین شده است.

 بر اساس بند الف ماده ۱۰ و بند ب ماده ۱۲ قانون شکار و صید و ماده ۳۱ آیین‌نامه اجرایی قانون شکار و صید، شکار حیات وحش بدون داشتن مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست غیر قانونی بوده و پیگرد قضایی دارد.

چهارمحال و بختیاری دارای یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و پنج منطقه حفاظت شده به مساحت ۱۵۵هزار و ۸۴۴ هکتار و 2 منطقه شکار ممنوع به مساحت ۵۱ هزار و ۷۲۴هکتار است.

هم‌اکنون ۱۲.۵ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد.

با احتساب ذخیره‌گاه زیست‌کره تنگ صیاد و سبزکوه می‌توان گفت، نیمی از مساحت استان چهارمحال و بختیاری جزو مناطق حفاظت شده و ثبت ملی و جهانی است.
منطقه حفاظت شده شیدا، هلن، قیصری، سبزکوه و پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، منطقه شکار ممنوع خدا آفرید، اثر طبیعی ملی لاله واژگون از مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری است