گردشگری و توریسم

اختصاص ۳۲ میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌های آذربایجان‌غربی

مهین منافی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  این اعتبار از ۲ درصد پول گاز تخصیص یافته است و صرف خرید تجهیزات هنرستانی با اولویت‌بندی خواهد شد.

وی بیان کرد: تجهیز هنرستان‌ها با توجه به رشته های موجود و محتواهای کتاب های جدیدالتالیف یک اولویت است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سال گذشته ۹ میلیارد ریال صرف خرید تجهیزات هنرستانی شده بود و تخصیص و توزیع  این تجهیزات بر اساس نیاز سنجی از مناطق صورت گرفته‌است‌.

وی افزود: هر ساله نیازهای جدید برای به روزآوری و خرید تجهیزات ایجاد و نیازها از طرف استان ها اعلام می شود، البته این نیازها در همه رشته ها یکسان نیست.

منافی بیان کرد: وضعیت به روزرسانی تجهیزات و کارگاه ها در برخی از رشته ها مناسب و قابل قبول است اما برخی رشته ها نیاز به تجهیزات جدید دارد.

 اعتبار تجهیز هنرستان ها از سه محل شامل ردیف اختصاصی تجهیز هنرستان ها، ۲ درصد درآمد فروش گاز و اعتبار تسهیلاتی از محل بانک ها تامین می‌شود.

۱۹۰ هنرستان استان در شاخه کار و دانش و تعداد ۹۰ هنرستان در شاخه فنی و حرفه ای در قالب یکهزار و ۵۰۰ کلاس درس در بخش دولتی و خصوصی فعال است.

بیش از ۳۶ درصد دانش آموزان دوره متوسطه استان در هنرستان ها تحصیل می‌کنند که مسوولان در تلاش به افزایش آن به ۵۰ درصد هستند.