گردشگری و توریسم

درخشش خبرنگاران ایرنا در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های سیستان و بلوچستان

به گزارش ایرنا در این جشنواره حیدر سرایانی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان به عنوان خبرنگار پیشکسوت و عرصه دفاع مقدس مورد تجلیل قرار گرفت و حامد غلامی خبرنگار عکاس ایرنا در بخش عکس برای اثر “سیلاب در بلوچستان، توفان شن در سیستان” و لیلا خطیب زاده خبرنگار ایرنا در بخش گزارش توصیفی، تحلیلی برای گزارش “حاشیه نشینی؛ در چابهار جز فقر و بیکاری یافت نمی شود” به ترتیب حائز رتبه اول و دوم شدند. 

در این مراسم از خبرنگاران دفاع مقدس و پیشکسوتان این عرصه و اعضای سابق هیات مدیره خانه مطبوعات به همراه ۱۵۰ نفر از خبرنگاران عضو این خانه تجلیل و افراد منتخب در هر بخش جشنواره مطبوعات معرفی و تقدیر و تجلیل شدند.

در بخش گزارش توصیفی، تحلیلی فائقه راغی از خبرگزاری ایلنا با اثر “اینجا فقر سیل و بی خانمانی تا مغز استخوان را می سوزاند”، لیلا خطیب زاده خبرگزاری ایرنا برای گزارش “حاشیه نشینی؛ در چابهار جز فقر و بیکاری یافت نمی شود” و آرشام هنرکار از خبرگزاری تسنیم برای گزارش “انتظار ساعتی در صف گاز” به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش گزارش خبری جواد قنبری از خبرگزاری مهر برای “بهشت آبزی پروری ایران در انتظار سرمایه گذاران” و سید مجتبی طباطبایی زاده از پایگاه خبری تحلیلی عصر هامون برای گزارش “نسخه شفابخش اقتصاد سیستان‌ و بلوچستان” حائز رتبه دوم و سوم شدند.

در بخش گزارش ویدئویی سید امیر حسین عظیمی از خبرگزاری تسنیم برای “جولان مدارس کپری در بلوچستان” و مریم سرگزی از شما رسانه برای گزارش “کلبه آرامش در سیستان” مقام های دوم و سوم را ازآن خود کردند.

در بخش یاداشت و سرمقاله هادی محمدی از خبرگزاری ایکنا برای “فریاد زیرآب و دختران عروسک به دستی که عروس می شوند” و زهره خجسته از نشریه صدگنج برای مجموع آثار ارسالی به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

هیات داوران در سه بخش یادشده هیچ اثری را حائز رتبه اول ندانست.
در بخش خبر؛ حمیده ذوالفقاری از روزنامه سیستان و بلوچستان برای “سهم استان از تولید ناخالص ملی” مقام سوم بخش خبر این جشنواره را کسب کرد، هیات داوران در این بخش کسی را حائز رتبه اول و دوم ندانست.

در بخش مصاحبه تفصیلی “آمدن به سیستان و بلوچستان حالم را خوب می کند” اثر مهدی رخشانی از روزنامه زاهدان و “تنها خلبان زن در سیستان و بلوچستان” نوشته مریم سرگزی از خبرگزاری فارس به ترتیب حائز رتبه اول و سوم شد. در این بخش هیچ اثری حائز رتبه دوم نشد.

در بخش عکس؛ حامد غلامی از خبرگزاری ایرنا برای اثر “سیلاب در بلوچستان، توفان شن در سیستان”، حبیب پیران از پایگاه خبری عصرهامون برای “جلوه ای از محرومیت و خدمت در سیستان و بلوچستان” و علیرضا محمددادی شهرکی از زاهدنیوز برای “مشقت های باران در زاهدان” در بخش عکس حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

“مرثیه آب در دزدآب” اثر محمدرضا شهابی نیا و “صادرات آب با طعم هندوانه” اثر الهه جهان بین هر ۲ از پایگاه خبری عصرهامون در بخش تیتر رتبه اول و سوم را کسب کردند. در این بخش اثری حائز رتیه دوم نشد.

در بخش پوستر و اینفوگرافیک اکبر تجلی از خبرگزاری برنا برای “بیانات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات”، مهرداد پارسافر برای “غفلت مسئولین از اقتصاد مرزنشینان” و “الهه جهان‌بین” هر دو از پایگاه خبری عصر هامون برای “نه به اعتیاد” مقام های اول تا سوم این بخش را از آن خود کردند.

مصطفی کیخا مقدم از روزنامه زاهدان برای طراحی نیم صفحه اول، احسان نورزایی از هاتف جوان برای طراحی روی جلد این نشریه و فرشته رئیسی از نشریه عیاران برای صفحه بندی اول و آخر این نشریه در بخش صفحه آرایی هم حائز رتبه اول تا سوم شدند.

جوایز بخش ویژه جشنواره در قسمت معرفی ظرفیت های نهفته سیستان و بلوچستان به حبیب پیران از پایگاه خبری عصرهامون برای اثر “رونق گردشگری راهکاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی” و در قسمت ایثار، شهادت و جبهه مقاومت با تاکید بر شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز به احمد رضا زائر میری از هفته نامه زابلستان برای اثر ” شبی که ماه پنهان شد” تعلق گرفت.