گردشگری و توریسم

زیپ لاین و پل معلق بروی چم سقز احداث می‌شود

وریا نعمانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری چم سقز اظهار داشت: پل معلق و این وسیله ترابری که برای تفریح و ورزش ماجراجویانه است، با هزینه بیش از ۵ میلیارد تومان راه اندازی می‌شود.

وی افزود: بخشی از اعتبار این طرح از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان تامین می‌شود و بخشی دیگر اعتبار آن را نیز شهرداری تامین می‌کند.

نعمانی اضافه کرد: رودخانه سقز ظرفیت و پتانسیل ارتقای سطح گردشگری شهرستان را دارد و به همین منظور احداث زیپ لاین، پل معلق و همچنین پل عنکبوتی و پل تجاری بر روی این رودخانه منظره زیبایی ایجاد می کنند.

سرپرست شهرداری سقز بهره برداری از این طرح را در راستای جذب گردشگر و اشتغال برای جوانان برشمرد و گفت: تا پایان سال ۹۹ این طرح به بهره برداری می‌رسد.

زیپ‌لاین (Zip line‌) نوعی وسیله ترابری متشکل از قرقره معلق روی طنابی از جنس فولاد زنگ‌نزن است که با بهره‌گیری از شیب و گرانش زمین، فرد یا محموله را از نقطه‌ای به نقطه‌ای در سطح پایین‌تر منتقل می‌کند.  

مراحل ساخت زیپ لاین و پل معلق در آبیدر سنندج نیز در دست انجام است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.