گردشگری و توریسم

نمایندگان عرب کنست توافق امارات و رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

به گزارش ایرنا به نقل از روسیا الیووم، «مطانس شحاده» عضو عرب کنست گفت: عادی‌سازی روابط میان امارات و کشورهای عربی خبر جدیدی نیست و از قبل هم پیش‌بینی شده بود؛ زیرا نتیجه طبیعی روابط امنیتی، اطلاعاتی و راهبردی است که سال‌هاست میان دو طرف وجود دارد.

وی افزود: این توافق در حقیقت پاداشی برای دروغ نتانیاهو درباره طرح الحاق است. دروغ نتانیاهو درباره طرح الحاق به امارات فرصت داد تا به بهانه ممانعت از اجرای طرح الحاق با اسرائیل سازش کند. 

این عضو کنست همچنین توافق امارات با رژیم صهیونیستی با میانجیگری آمریکا را خنجری به پشت ملت‌های عربی خواند.

شحاده گفت: نتانیاهو و امارات دروغ می‌گویند و تنها مردم فلسطین هستند که بهای آن را می‌پردازند.

«هبه یزبک» نماینده از لیست مشترک عربی در پارلمان رژیم صهیونیستی نیز توافق امارات و رژیم را قانونی کردن اشغالگری و شهرک‌سازی توصیف کرد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این توافق در واقع کسب منافع راهبردی و سیاسی به حساب مردم فلسطین و مساله آن‌هاست.

ایمن عوده رئیس لیست مشترک عربی در کنست نیز گفت: بدون تحقق حقوق مردم فلسطین، صلح، عادی سازی، رضایتمندی و یا نزدیکی میان مردم وجود ندارد.

پیش از این نیز شماری از مقام‌ها و احزاب فلسطینی به توافق میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط واکنش تند نشان داده بودند.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند که قبل از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با اسرائیل دست یابند؛ زیرا در اصل این رابطه، شخص ترامپ قرار دارد و معلوم نیست که وی دوباره به عنوان رییس جمهوری آمریکا انتخاب شود.