گردشگری و توریسم

ادعای ترامپ درباره‌ توافق با ایران و کره شمالی در دور دوم، راهبرد انتخاباتی

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ،  «تائه یونگ هو» معاون سفیر سابق کره شمالی در انگلیس با توجه به سخنان هفته گذشته ترامپ برای توافق با کره شمالی بعد از پیروزی مجدد در انتخابات گفت: رییس جمهوری آمریکا هنوز شروط خود برای توافق را اعلام نکرده است. یونگ هو افزود: بنابراین کره ش

مالی ممکن است اظهارات هفته گذشته ترامپ را نوعی راهبرد انتخاباتی رئیس جمهوری آمریکا تلقی کند. 

وی همچنین درباره احتمال وقوع تحریک راهبردی مانند آزمایش موشک‌های بالستیک هسته‌ای یا بین قاره‌ای توسط کره شمالی اظهار شک و تردید کرد. 

یونگ هو در مورد احتمال دیدار مجدد رهبران آمریکا و کره شمالی گفت: من بر این باور نیستم که دیدار دیگری میان ترامپ و کیم جونگ اون قبل از انتخابات ماه نوامبر (آبان) آمریکا  به وقوع بپیوند. 

وی در ادامه به سخنان کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی اشاره کرد که ماه گذشته گفته بود، چهارمین دیدار میان کیم و ترامپ «غیرضروری» و «بی‌فایده» است. 

مقام سابق کره شمالی در مورد تاثیرات پیروزی مجدد ترامپ بر روابط با پیونگ یانگ گفت: رهبر کره شمالی به خوبی متوجه شده است که انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات بهترین فرصت برای  رسیدن به یک توافق در راستای حفظ منافع کره شمالی است. 

به گفته وی ، رهبر کره شمالی بر این باور است که اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود احتمال از سرگیری توافق خلع سلاح‌های هسته‌ای وجود دارد. 

ترامپ روز ۱۷ مرداد در جریان کنفرانسی خبری در نیوجرسی گفته «ایران مشتاق است که من دیگر رئیس‌جمهور نباشم. این را اعلام می‌کنم؛ اگر انتخابات را ببریم و وقتی ببریم، خیلی زود با ایران به توافق خواهیم رسید. خیلی زود با کره شمالی به توافق می‌رسیم» . 

ترامپ یکبار دیگر این ادعا را تکرار کرد. او عصر دوشنبه ۲۰ مرداد در کنفرانس خبری درباره چین، گفت آن‌ها منتظرند که ببینند چه اتفاقی می‌افتد. درصورتی که در انتخابات سوم نوامبر پیروز شوم‌ طی یک ماه با ایران توافق خواهم کرد.