گردشگری و توریسم

رسانه‌ها مطالبات بحق کودکان را پیگیری کنند

محسن روحی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موضوع کودکان و نوجوانان از ۲ منظر حائز اهمیت است افزود: اول اینکه این قشر آینده سازان کشور هستند و باید در این زمینه آینده نگری کرد.

وی اظهار داشت: آینده نگری در حوزه های مختلف بسیار خوب و پسندیده است اما این مهم در حوزه نیروی انسانی نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی تصریح کرد: از طرفی عدالت محوری باید در مورد کودکان و نوجوانان رعایت شود و کودکان حق دارند از عدالت در آموزش برخوردار شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان بیان کرد: اتفاقات خوبی چون برگزیده شدن کودکان در جشنواره ها در این نهاد افتاده است و  
کانون پرورش فکری تفاوتی ماهوی با دستگاه های فرهنگی دارد. 

وی با بیان اینکه ۱۶ مرکز فرهنگی و هنری در استان کرمان وجود دارد که ۶ مورد در شهر کرمان و بقیه در بخش های این شهرستان است تصریح کرد: مراکز کانون نسبت به گذشته توسعه پیدا کرده اما با آرمان های مد نظر فاصله دارد. 

روحی گفت: ۶ مرکز سیار کانون پرورش فکری در کرمان تعریف شده و هر مرکز سیار به ۲۰ روستای استان کرمان خدمات رسانی می کند و امسال ۲ مرکز سیار دیگر نیز در این استان افتتاح می شود.

وی با تاکید بر اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جذب خیرین موفق نبوده است تصریح کرد: در برخی شهرستان های استان کرمان علی رغم تلاش ها مرکز ثابت نداریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ادامه داد: ۳۵ مرکز ثابت، یک مرکز مکاتبه ای و ۲ مرکز پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان کرمان وجود دارد.

وی تاکید کرد: توسعه مراکز سیار روستایی توسط خیرین می توانند در رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان تاثیر گذار باشد.

روحی نیاز تشکیل مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را خودرو شاسی بلند اعلام کرد و گفت: تهیه این خودرو نسبت به ساخت مراکز کم هزینه تر است.

وی با بیان اینکه بسیاری از بزرگان ما روستا زاده بوده اند ادامه داد: توسعه مراکز سیار کانون پرورش فکری در روستاها می تواند به رشد فکری کودکان کمک کند.

وی افزود: همچنین افزون بر ۳۵ کارگاه آنلاین و برخط در حوزه های مختلف در کرمان راه اندازی شده است و ۵۷۰ دانش آموز در این کلاس ها شرکت دارند.