گردشگری و توریسم

معاون استاندار: تحریم های ظالمانه تولیدکنندگان را دلسرد نکرده است

علی جهانگیری روز چهارشنبه در جلسه تخصصی بررسی تولید خودروهای سنگین در استان، گفت: آذربایجان شرقی با داشتن قطعه سازان متخصص و کاربلد از جمله استان‌های بسیار مستعد برای توسعه سرمایه گذاری در صنایع خودروسازی به شمار می آید.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم و مشکلات مربوط به حوزه ارز، همت تولیدکنندگان صنعت خودروسازی، مانع خروج ارز از کشور شده و برای جوانان کشور، اشتغال زایی مناسبی را به همراه خواهد داشت. 

وی با اشاره به سوابق درخشان قطعه سازان استان در همکاری مشترک با خودروسازان بزرگ کشور، اظهار داشت: راه اندازی قطب سوم خودرو در استان یکی از اولویت های اصلی مدیریت ارشد استان برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان در سال جهش تولید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی راه اندازی قطب سوم خودرو را مهم‌ترین اولویت صنعتی استان برشمرد و بر همکاری مشترک قطعه سازان، شرکت‌های خودرویی و سایر بخش‌های دولتی و غیردولتی برای تحقق این مهم تاکید کرد.

 جهانگیری بر انعقاد تفاهم نامه مشترک میان قطعه سازان و شرکت های خودروسازی استان تاکید کرد و افزود: امیدواریم نتیجه این اقدام مشترک، تولید خودروهای باکیفیت سنگین و کشنده های قدرتمند با برند آذربایجان شرقی باشد.
 
وی در همین راستا اضافه کرد: انتظار داریم وزارت صمت نیز نهایت همکاری لازم را برای تحقق این موضوع داشته و با صدور ابلاغیه های اعتباری بلندمدت، قطعه سازان را به همکاری هرچه بیشتر و مشترک با یکدیگر ترغیب کند.
 
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از آمادگی مدیریت ارشد استان برای حمایت از تکمیل زنجیره ارزش خودروسازی در استان خبر داد.