گردشگری و توریسم

۷۵ درصد مشمولان مالیاتی خراسان جنوبی اظهارنامه ارسال نکردند

سیدحسن عسکری روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: پایان مردادماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ اشخاص حقیقی شامل صاحبان مشاغل و کسبه از طریق سامانه www.tax.gov.ir است.

وی بیان کرد: درخواست داریم مؤدیان مالیاتی هرچه سریعتر نسبت به ارسال اظهارنامه الکترونیکی خود یا در صورت واجد شرایط بودن قبول شرایط تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم از طریق سامانه اعلام شده اقدام کنند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی اظهار داشت: مودیان مالیاتی به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی، انجام این کار را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی ادامه داد: این موضوع سبب می‌شود در صورت هرگونه مشکل در فرایند ارسال اظهارنامه یا کد اقتصادی، زمان کافی برای رفع آن داشته باشند.

عسکری عنوان کرد: در حال حاضر در استان بیش از ۴۷ هزار مودی مالیاتی فعال در بخش اشخاص حقیقی شامل صاحبان مشاغل و کسبه داریم که بایستی اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال گذشته خود را با اطلاعات دقیق تکمیل و حداکثر تا پایان مردادماه از طریق سامانه www.tax.gov.ir ارسال کنند.

وی یادآور شد: با توجه به شیوع بیماری منحوس کرونا و حمایت لازم از واحدهای تولیدی و اقتصادی، مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل و کسبه) از خردادماه به مردادماه و اشخاص حقوقی و صاحبان محترم املاک اجاری از تیرماه به شهریورماه سال جاری موکول شده است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: همانگونه که مودیان مالیاتی در سال‌های قبل ملاحظه کردند، هدف سازمان امور مالیاتی کشور و اداره کل استان جلب مشارکت فعال مودیان مالیاتی در فرآیندهای خوداظهاری برای انجام تکالیف قانونی و وصول مالیات عادلانه و حقه و بیت المال عمومی با استفاده از مشوق‌ها، معافیت‌ها و تسهیلات قانونی بوده و هست.

وی افزود: بنابر این سازمان امور مالیاتی کشور با اجرای طرح جامع مالیاتی و استفاده فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی، بستر رویه‌های اجرایی مناسب شامل ثبت نام الکترونیک در نظام مالیاتی، ارائه اظهار نامه صرفا به صورت الکترونیک، پرداخت مالیات، رسیدگی، مطالبه و وصول مالیات، ثبت اعتراضات مودیان مالیاتی، ابلاغ اوراق مالیاتی را در فضای کاملا الکترونیک فراهم کرده است.

عسکری بیان کرد: از این طریق ضمن شفاف سازی مبادلات اقتصادی و دسترسی سریع به اطلاعات موثق و قابل اتکا، بستر ایجاد فضای اقتصادی سالم و امن و همچنین تحقق عدالت اقتصادی و مالیاتی برای تمامی فعالان اقتصادی فراهم می‌شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۵۶ درصد صاحبان مشاغل و کسبه مشمول استان از شرایط تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده کردند.