گردشگری و توریسم

بنیاد شهید زنجان مسابقه رسم آزادگی را برگزار می‌کند

علی کاظمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسابقه در موضوعات عکس، فیلم و خاطره‌نگاری با محوریت اسناد و آثار دوران اسارت و بازگشت آزادگان به میهن برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را تا پایان هفته دفاع مقدس سال جاری در پیام‌رسان‌های تلگرام و ایتا به شماره ۰۹۹۰۸۱۴۲۴۱۲ ارسال کنند.

کاظمی افزود: به قید قرعه از ۳۰ نفر از شرکت‌کنندگان در این مسابقه تجلیل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: این استان ۵۸۶ آزاده دارد که از میان آن‌ها هفت شهید آزاده با عنوان شهدای غریب، مدال افتخاری برای استان زنجان محسوب می‌شوند.

وی افزود: شهرستان‌های زنجان ۳۶۷، ابهر ۹۴، خدابنده ۶۱، خرمدره ۲۷، طارم ۲۱ و ماهنشان ۱۵ آزاده دارند.

این مسؤول از برگزاری مسابقه دیگری با عنوان «الماس‌های درخشان» خبر داد و اظهار داشت: این مسابقه فرهنگی نیز به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن توسط اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: هدف از برگزاری مسابقه فرهنگی الماس‌های درخشان، آشنایی مخاطبان با ایثار و مقاومت آزادگان سرافراز و الگوهای مقاومت کشور در دوران اسارت است.

وی خاطرنشان کرد: عموم علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه از ۲۰ تا ۲۶ مردادماه مهلت دارند با مراجعه به نشانی اینترنتی ۱۷۰http://navideshahed.com/fa/forms/ به پرسش‌ها پاسخ دهند.

کاظمی با بیان اینکه تمام مخاطبان از سراسر کشور می‌توانند در مسابقه الماس‌های درخشان شرکت کنند، افزود: اسامی ۵۰ برگزیده در پایان این مسابقه اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، روز ۲۶ مردادماه سال ۱۳۶۹ میهن اسلامی، شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.

کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.