گردشگری و توریسم

دانش آموخته‌های هنرستان علوم وفنون دریایی در نداجا جذب می‌شوند

امیردریادار  دوم مجتبی محمدی عصر یکشنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه توسعه هنرستان وابسته علوم و فنون دریایی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس افزود: هنرستان علوم و فنون دریایی در بندرعباس با محوریت رشته‌های مورد نیاز نیروی دریایی ارتش همچون دریانوردی، مخابرات و الکترونیک، مکانیک دریایی و غیره درسال تحصیلی جدید (۹۹-۱۴۰۰) اقدام به جذب نیرو می‌کند.

 وی بیان داشت: دانش آموختگان این هنرستان‌ها بعد از گرفتن دیپلم در اولویت بکارگیری و جذب در نیروی دریایی ارتش قرار دارند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه جذب نیروهای بومی مسائل و مشکلات نیروهای غیربومی را ندارند، اظهارداشت:  درهمین راستا جذب نیروی بومی در اولویت و رویکرد جدید نیروی دریایی قرار گرفته و برای تحقق این هدف به دنبال توسعه هنرستان علوم و فنون دریایی در ناحیه ۲ بندرعباس هستیم.

دریادار دوم محمدی اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش می‌تواند در زمینه فراهم آوردن زیرساخت‌ها و تامین تجهیزات و نیز در اختیار قراردادن نیروهای متخصص به آموزش وپرورش یاری رساند تا با همکاری دوجانبه شرایط تربیت نیروی انسانی بومی بیش از پیش مهیا شود.

وی یادآورشد: تعداد زیادی از نیروهای نظامی حوزه دریایی ارتش در بندرعباس مستقر هستند که سهم استان هرمزگان در جذب نیروهای متخصص رضایت بخش نیست.

هنرستان علوم وفنون دریایی گامی موثر بر توسعه اقتصاد دریا محور است

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز با قدردانی از دیدگاه آینده نگر فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: راه اندازی هنرستان‌های علوم و فنون دریایی در استان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرزهای آبی می‌تواند گام موثری در تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر توسعه اقتصاد دریا محور باشد.

موسی دادی زاده سرخایی افزود: آموزش وپرورش از پیشنهاد نیروی دریایی ارتش در ایجاد هنرستان علوم و فنون دریایی استقبال می‌کند و در به ثمر رسانیدن این مهم از هیچ کوشش و همکاری دریغ نمی‌کند.

وی بیان داشت: این پنجمین هنرستان علوم و فنون دریایی در استان هرمزگان است که در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز نیروی دریایی ارتش و بنادر و دریانوردی راه اندازی می‌شود.