گردشگری و توریسم

تکمیل برج‌های دوقلوی شهرداری شهرکرد ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد

بهادر عبدالغنی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح نیمه‌تمام برج‌های دوقلوی شهرداری شهرکرد تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء امضا شده است، اما هنوز به مرحله امضای قرارداد یا توافق‌نامه نرسیده است.

وی افزود: البته بنا به شرایط و با توجه به لزوم حفظ منافع شهرداری و شهروندان شهرکردی امکان فراخوان مزایده برای برج‌های دوقلو وجود دارد.

عبدالغنی تصریح کرد: هم‌اینک فقط طرح زیرگذر و روگذر ورودی شهرکرد از شرق در محل میدان معلم با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نهایی شده است که عملیات اجرایی آن پس از تصویب این طرح در جلسات مرتبط آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: املاک بلوکه شده شهرداری، هیچ کارایی و منفعتی برای شهر ندارد و باید تبدیل به احسن شود.

شهردار شهرکرد اظهار داشت: جمع‌آوری کیوسک‌های حاشیه جاده خوزستان و رفع سدمعبرهای خیابان‌های مرکز چهارمحال و بختیاری به‌طور جدی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی گفت: شهرداری شهرکرد برای توسعه طرح‌های مرتبط با سیما، منظر و فضای سبز شهری مصوبه اجرای ۱۲ طرح جدید با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار را از شورای اسلامی شهر گرفته است.

عبدالغنی،به گرانی زمین و مسکن در شهرکرد اشاره و تاکید کرد: ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه ساخت و ساز و زمین از راهکارهای رفع مشکلات مرتبط با زمین و مسکن در مرکز چهارمحال و بختیاری به ‌شمار می‌رود.

وی افزود: ورودی‌های شهرکرد طراحی خاصی ندارد و شهرداری به ‌دنبال طراحی و اجرای طرح‌های جدید برای ورودی‌های مرکز استان است.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: تکمیل کمربندی‌های جنوب و شمالی مرکز چهارمحال و بختیاری و اتصالات آن‌ها نقش موثری در کاهش ترافیک دارد.

وی کاربری زمین‌های صنایع حوضچه‌ای شهرکرد را فقط در حوزه کارگاهی دانست و یادآور شد: شهروندان شهرکردی مراقب باشند که فریب دلالان را در این زمینه نخورند و این زمین‌ها را با کاربری مسکونی خریداری نکنند.

عبدالغنی اظهار داشت: شهرکرد یکی از بدترین مراکز استان‌های کشور در حوزه درآمدهای پایدار شهری و پسماند است.

وی گفت: امید است سال ۱۴۰۰ برشی از برنامه‌های بلندمدت شهرداری شهرکرد باشد تا بتوان در حوزه بخش‌های مختلف مرتبط با توسعه شهری اقدامات ارزشمندی را انجام داد.

شهردار شهرکرد تاکید کرد: البته کمبود منابع مالی و شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا مشکلات فراوانی را در حوزه مدیریت شهری ایجاد کرده است.

وی افزود: متاسفانه هم‌اکنون ماشین‌آلات شهرداری شهرکرد فرسوده شده و نیاز به نوسازی دارد.

عبدالغنی تصریح کرد: قرارداد فعالیت شرکت کنونی خدمات شهری در مرکز چهارمحال و بختیاری رو به پایان است و برگزاری فراخوان فعلایتا شرکت جدید برای دو منطقه شهرکرد به‌ صورت مجزا در دستور کار شهرداری قرار دارد.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.