گردشگری و توریسم

چند خبر از استان یزد

به گزارش ایرنا محمدرضا دشتی در این برنامه بازدید از نزدیک روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک  در این ماراتن علمی را مورد بررسی قرار داد.

در جریان این بازدید؛ نماینده تام الاختیار دانشگاه اردکان در برگزاری آزمون‌های سراسری نیز در گزارشی، گفت: در این آزمون ۷۵۷ داوطلب به مدت سه روز در دانشگاه اردکان با یکدیگر رقابت کردند، از این تعداد ۴۱۴ نفر مرد و ۳۴۳ نفر زن هستند که در ۱۰۷ رشته – گرایش رقابت کردند.

علی فتح‌زاده همچنین با اشاره به شرایط کرونایی، اظهار داشت: با هماهنگی‌هایی که با مرکز بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفته این آزمون با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل‌های سختگیرانه سازمان سنجش و با حضور یک نماینده از وزارت بهداشت و ۲ نماینده از سازمان سنجش آموزش و نیز با همکاری جمعیت هلال‌ احمر برگزار شده است.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

***

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز گفت: به مناسبت عید غدیرخم بر اساس یک سنت دیرینه از محل موقوفات ۲۵ هزار قرض نان به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال تهیه و بین مردم توزیع شد.

سیدمهدی سیدی عصر شنبه در در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نان نذری توسط واقفان خیراندیش تهیه و بین مردم در شهر و روستاهای بخش مرکزی توزیع شد.

وی ادامه داد: یکی از وقف‌های مهمی که همه ساله در این روز بنحو مناسب اجرا می‌شود پخت نان و توزیع آن است که تحت نظارت اداره اوقاف و امور خیریه صورت می‌گیرد.

این مسوول همچنین از پخت غذای نذری غدیر توسط یکی از واقفان در روستای منشاد از توابع بخش مرکزی خبر داد که بین افزون بر ۲ هزار نفر توزیع شد.

سیدی گفت: برگزاری جشن و فعالیت‌های فرهنگی به خاطر کرونا در فضای مجازی جزو برنامه‌هایی است که آغاز شده و طی چند روز آینده ادامه دارد.

هم اکنون در مهریز یک‌هزار و ۸۰۲ موقوفه و سه هزار و ۹۴۱ رقبه وجود دارد و این شهرستان در استان به لحاظ آمار موقوفات و رقبات رده چهارم را دارد. 

مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

***

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: شهرهای یزد، بافق، میبد، ابرکوه، خاتم و مهریز در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارد.

ابراهیم سلمانی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین بهاباد در وضعیت زرد و اشکذر، اردکان و تفت در وضعیت نارنجی قرار دارد .

وی ادامه داد: برای پیشگیری و مهار کرونا در تمامی مناطق استان باید مردم نسبت به رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک اقدام کنند.

این مسوول اظهار کرد: شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون موثرترین روش برای پیشگیری از این بیماری است و برای ریشه‌کنی بیماری  از حضور در سطح شهر خودداری کنند.

سملمانی گفت: همکاری مردم، خودداری از سفرهای غیرضرور و همچنین عمل به نکات بهداشتی و توصیه‌های پزشکی راه اصلی برون‌رفت از مشکلات بیماری کروناست.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.