گردشگری و توریسم

بیش از پنج هزار زندانی مالی در اردبیل آزاد شده‌اند

کریم الله محبوبی  روز شنبه در نشست با اعضای کانون مداحان استان افزود:  از این تعداد ۳ هزارو ۶۹۵ تن با پرداخت مبلغ محکومیت ۲۲۸میلیارد و ۴۳۸میلیون تومان توسط ستاد دیه  و  یک هزار و ۳۰۵تن دیگر با مراجعه مستقیم خیران به زندان‌ها ی استان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشته‌اند.

وی بیان کرد: محکومین مالی مجرم نیستند و از بدحادثه به خاطر مشکلات مالی، حوادث رانندگی، حوادث گارگاهی و یا مهریه گرفتار و در زندان به سر میبرند، با زندانی شدن سرپرست خانواده تنها اعضای آن خانواده با مشکل مواجه  نمی‌شوند بلکه ناخواسته کل جامعه را دربر میگیرد.

محبوبی تاکید کرد: زندان موجب از هم گسیختگی بنیان خانواده ها، طلاق های اجباری و گاهی انحراف های اخلاقی و اقتصادی خانواده ها می شود.

مدیر نمایندگی ستاددیه  استان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد و مالی را یک دین و وظیفه شرعی و انسانی دانست و گفت : با نزدیک شدن به ماه محرم و صفر باید از تمامی ظرفیت های این ماه‌ها در بین مردم بهره برد و با فرهنگ‌سازی وتغییر نگرش آحاد جامعه ، زمینه را برای جذب بیشتر کمک‌های مردمی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد فراهم سازیم .

محبوبی از فراهم سازی زمینه آزادی زندانیان در ماه محرم وصفر خبر داد و افزود: تا اربعین حسینی تلاش خواهیم کرد ۷۲ تن از زندانیان جرایم غیر عمد را از زندان‌های استان آزاد سازیم.

در  این نشست داوود همایون رئیس کانون مداحان اردبیل نیز گفت: در راستای جذب کمک‌های مردمی کانون مداحان اردبیل به عنوان سفیران کمک به زندانیان جرایم غیر عمد و مالی کمال همکاری را باستاددیه ی استان اردبیل خواهند داشت.

وی افزود: اطلاع رسانی در این امر خیر را  در فضای مجازی بصورت مستمر در برنامه خود قرار خواهیم داد، چرا که باید در این رابطه فرهنگ‌سازی شده و کمک به زندانیان جرایم غیر عمد و مالی تبدیل به عادت حسنه‌ای در جامعه شود.