گردشگری و توریسم

عملیات اجرایی پتروشیمی ارغوان در منطقه پارس ۲ آغاز شد

به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در این آئین گفت: تور آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی با هدف آشنایی مردم و سرمایه گذاران با ظرفیت‌های سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارس در سال جاری برگزار می‌شود.

ایرج خرمدل افزود: در پارس جنوبی با پایان یافتن پروژه‌ فازهای گازی باید گام دوم را آغاز کرد که همانا توسعه صنایع خرد، تکمیل زنجیره تولید، بهینه سازی سیستم‌های موجود از نظر زیست محیطی، تولیدی و قطع وابستگی‌های کالایی این منطقه است.

وی بیان کرد: ما در فصلی از تاریخ جمهوری اسلامی قرارداریم که دشمن تلاش می‌کند با جلوگیری از ورود سرمایه گذاران مانع رونق اقتصادی در کشور شوند این درحالی است که روز گذشته شاهد افتتاح سه پروژه ملی پتروشیمی و امروز نیز عملیات اجرایی پتروشیمی ارغوان بدون هیچ مشکلی در اجرای پروژه‌ها آغاز شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس ادامه داد: در صحبت‌های دیروز رئیس جمهوری در افتتاح پروژه‌ها به سه نکته کلیدی از جمله زمان بازگشت سرمایه، میزان اشتغال‌زایی پروژه‌ها و در کنار آنها ایجاد امید در بین مردم اشاره شد و امید می‌رود با آغاز این پروژه رونق اقتصادی در منطقه ویژه پارس جان تازه‌ای بگیرد.

خرمدل افزود: تمام تاکید وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران روان سازی امور در منطقه ویژه پارس برای سرمایه گذاران است تا در کنار جذب سرمایه رونق کسب و کار ایجاد شود.

وی یادآور شد: همچنین دغدغه مسئولان استان بوشهر نیز برطرف کردن دغدغه اشتغال مردم است و امید می‌رود در کنار سرمایه‌گذاران و با استفاده از ظرفیت موجود، این دغدغه‌ها بر طرف شوند.

خرمدل  با اشاره به جهش دوم صنعت پتروشیمی ایران در سال ۹۹ با افتتاح ۱۸ واحد پتروشیمی یادآور شد:  این ظرفیت گام مثبتی در راستای اشتغال زایی در بخش صنایع پایین دستی و خرد است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: فرآیندهای سرمایه‌گذاری در منطقه را به گونه‌ای تعریف می‌کنیم که در اسرع وقت و در چهارچوب قانون، تسهیل‌گر فرآیند سرمایه‌گذاری باشیم.

مدیرسرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پروژع پتروشیمی ارغوان با سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما و با هدف تولید ۹۰۰ هزار تن اتیلن، ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سنگین و ۶۰۰ هزار تن پلی اتیلن سبک اجرا می‌شود.

حسین علیمراد اضافه کرد: پتروشیمی ارغوان در مجاورت فاز ۲۲-۲۴ پارس جنوبی در منطقه پارس ۲ کنگان قرار دارد.

وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جهش سوم صنعت پتروشیمی تا ۱۴۰۴، طرح‌های پیشران و طرح‌های سه گانه‌ای که خوراک ترکیبی استفاده خواهند کرد، طراحی و اجرا می‌شود.

علیمراد بیان کرد: پتروشیمی ارغوان نخستین طرح ازطرح‌های جهش سوم پتروشیمی با خوراک ترکیبی اتان و بوتان است که در شرکت صنایع پتروشیمی به آنها طرح‌های هوشمند گفته می‌شود و این طرح‌ها نیازمند سرمایه‌گذاران هوشمند است و تمام قد از این طرح‌ها حمایت می‌شود.