گردشگری و توریسم

هشدار شهردار شاهدیه یزد نسبت به قطع درختان باغات این شهر

به گزارش ایرنا، سیدعلی میرنژاد روز جمعه به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران این شهر با تبریک روز خبرنگار و عید غدیرخم افزود: افرادی که بدون مجوز از شهرداری تحت هر شرایطی نسبت به قطع درخت در معابر و باغات اقدام کنند، پرونده قضایی برای آنها تشکیل خواهد شد، زیرا که باغات باید حفظ شود و آینده شهر و سلامتی شهروندان بوجود این باغات وابسته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درآمد هزینه شهرداری در سال گذشته را ۲۵ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: به ازای هر شهروند بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان هزینه شده که بیش از یک میلیون تومان آن عمرانی بوده است.

میرنژاد افزود: این درآمد صرف پروژه‌های زیرساختی، عمرانی شهری، محیط زیست، بهداشت، میراث، توسعه پارک ها و فضای سبز شهری، بهبود امور شهری و ترافیک و حمل و نقل، بهسازی و روشنایی معابر شده است.

شهردار شاهدیه گفت: از اواخر سال گذشته ویروس منحوس کرونا دامنگیر کشور ما شد که همکاران ما زحمات شبانه روزی زیادی کشیدند تا محیط شهر را سالم نگه دارند و در این راستا ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری و اقدامات لازم در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت و البته محدودیت هایی نیز به وجود آمد که مجبور به بستن ورودی شهرستان یزد از طرف شاهدیه شدیم.

وی با اشاره به پروژه‌های اجرا شده و در دست اجرا این نهاد تصریح کرد: در حال حاضر پارک بزرگ شهر در کنار زیارتگاه شیخ محمد سلطان از آن جمله است که  سال گذشته ۵۵ هکتار از این اراضی از منابع طبیعی به شهرداری شاهدیه واگذار شد و طرح آن در راستای ساخت هتل و مجمتع تجاری، فضای سبز و شهربازی مدرن تهیه شده و در کنار جاده ترانزیت شمال به جنوب و موقعیت بسیار خوبی دارد، امیدواریم به عنوان سند ماندگار در شهر شاهدیه باشد.

میرنژاد ساخت پارک بانوان با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد، احداث میدان دانش و ساماندهی فضای سبز روبروی منبع آب شهرداری، ساماندهی میدان فرهنگ واقع در گردفرامرز و میدان شیخ غلامرضا ابرندآبادی، بهبود محیط بافت‌ قدیمی و اماکن تاریخی و..  از دیگر پروژه‌ها دانست و ادامه داد: علی رغم همه مشکلات پروژه‌های شهرداری تماما فعال است.

وی کف سازی و بدنه سازی محور اصلی نصرت آباد و احداث مسیر پیاده روی، محور بلوار وحدت تا خیابان امام حسین ابرندآباد پیرامون مسجد جامع تا حسیینه بیدراز و باغستان، کوچه جنب مسجد صاحب الزمان گردفرامرز از دیگر پروژه‌ها اعلام کرد و با اشاره به اجرای طرح واکف در راستای توسعه گردشگری اظهار داشت: عملیات عمرانی این طرح نیز در دست اجراست.

شهردار شاهدیه افزود: در زمینه آسفالت و زیرساخت معابر شهر در سالجاری بیش از ۳۶ هزار متر مربع عملیات زیرسازی صورت گرفته و ۱۰ هزار متر هم در حال انجام است که تا پایان سال بیش از ۸۰  هزار متر را آسفالت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بزرگترین پروژه در این زمینه از چهار راه فاطمیه تا زیارتگاه شیخ محمد سلطان که کوچه‌های ابرندآباد، گردفرامرز و نصرت آباد را نیز شامل می شود،  که عملیات آن انجام شده است.

میرنژاد با اشاره به عملیات پیاده‌روسازی نیز گفت: تاکنون ۵ هزار مترمربع پیاده روسازی صورت گرفته و تا پایان سال نیز ۸ هزار متر مربع دیگر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به طرح روشنایی معابر نیز از امضای تفاهم نامه شهرداری با توزیع برق از عملیات روشنایی بلوار یادآوران ، اطراف قلعه ابرندآباد و حسینیه بیددراز و باغستان با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان خبر داد و بیان کرد: طرح ملی «GNAFl  » نیز از سوی این شهرداری در حال اجرایی است که شهرداری شاهدیه در اجرای این طرح اولین شهرداری‌های استان است که با همکاری  اداره کل پست در حال اجراست  و معابر شهری شناسایی و جلسات متعدد در کمیسیون نامگذای انجام شده تا آدرس دهی به راحتی صورت گیرد و اکنون در فاز اجرا هستیم و تیرها و تابلوهای این طرح در ابتدای کوچه‌ها و معابر در حال نصب است.

میرنژاد با اشاره به جمع آوری سگ‌های ولگرد نیز با اشاره به اینکه فشار مضاعفی بر واحد خدمات شهری این نهاد آمده گفت: ۷۵۰ سگ  ولگرد در چهار ماه امسال توسط شهرداری جمع آوری شده است و تلاش می‌شود در شرایط کرونایی بهداشت بخوبی رعایت شود.

شهردار شاهدیه با اشاره به اینکه در  زمینه ترافیک نیز تعمیر و اصلاح ۷۰  عدد تابلوی ترافیکی، نصب ۱۳ عدد شیر آتش نشانی از جمله اقدامات در این حوزه دانست و یادآور شد: تلاش می‌شود تا ایستگاه مستقل آتش نشانی در شهر احداث شود و در این راستا  ۲ هزار و ۳۰۰ متر زمین جانمایی شده و در حال اخد مجوزهای لازم برای اغاز عملیات عمرانی است تا بتوانیم خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهیم .

وی،  حفر ۸۰ حلقه چاه در راستای رفع آب‌های سطحی و حل مشکل آبگرفتگی در فصل زمستان، درخواست مجوز بکارگیری ۱۶ نیرو در پست‌های مختلف، نصب ایستگاه جداسازی آب شرب از فضای سبز را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: از شهروندان تقاضا می‌کنیم از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز پرهیز کنند و در این راستا نمایندگی  نظام مهندسی ساختمان در شهرداری مستقر شده است.

علی میرجلیلی (خالصی)، رئیس شورای اسلامی شهر شاهدیه  نیز در این نشست با اشاره به اهمیت ایجاد کلانتری در این شهر گفت: بحث امنیت بسیار مهم است لذا در این راستا اقداماتی صورت گرفته که به طور موقت منزلی در خیابان امام ابرنداباد برای ایجاد کلانتری اختصاص یافته تا ان شاءالله به زودی شاهد احداث و افتتاح ساختمان این محل در شهر باشیم.

وی احداث آتش نشانی،  شبکه بندی صحراهای ابرنداباد، سرمایه گذاری در بافت قدیم شهر، پیاده روسازی و اجرای طرح واکف، ساخت پارک بانوان، از جمله طرح‌هایی دانست که پیگیری می‌شود و بر وجود حریم شهری مشخص برای شهر شاهدیه تاکید کرد و گفت: در زمینه پساب مسئولان قول‌هایی دادند اما عملا اقدامی که به نتیجه درستی منتج شود، صورت نگرفت هر چند در زمینه سم پاشی اقداماتی صورت گرفته اما مثمر ثمر نبوده است .

شهر شاهدیه با جمعیتی بیش از ۲۵ هزار نفر در حاشیه شهر یزد قرار دارد.