گردشگری و توریسم

توزیع ۸ هزار پرس غذای گرم در رازوجرگلان

سرگرد یاسر قدیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به مناسبت عید سعید غدیر خم و با توجه به سفارش اهل بیت(ع) مبنی بر اطعام در این روز، این تعداد غذا در بین افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا با همکاری فرماندهان پایگاه های مقاومت توسط گروه های جهادی در حال توزیع است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در این روز، افزود: فضاسازی، آذین بندی مساجد و پایگاه های مقاومت سطح شهر،  نصب پرچم بر سردر بخشی از منازل و برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های روز عید سعید غدیرخم در این شهرستان است.

سرگرد قدیمی خاطرنشان کرد: علاوه بر تهیه ۸ هزار پرس غذای گرم برای نیازمندان،  در مرحله دوم رزمایش مواسات نیز ۴۰۰ بسته معیشتی نیز بین خانواده های محروم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه توزیع شد.

وی ارزش هر بسته معیشتی را ۲ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: هزینه تامین این بسته‌ها توسط نیکوکاران، بسیج، سپاه و گروههای مردمی تامین شده است.  

رزمایش مواسات در پی سخنان مقام معظم رهبری در نیمه شعبان امسال در خصوص لزوم توجه به اقشار آسیب دیده در کشور و پرهیز از موازی کاری ارگانهای خیر در شرایط کرونا راه اندازی شد.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.