گردشگری و توریسم

پنتاگون: علت دقیق انفجار بیروت مشخص نیست 

به گزارش ایرنا از وب سایت رسمی وزارت دفاع آمریکا، جاناتان هافمن دستیار روابط عمومی پنتاگون در کنفرانس خبری ضمن اظهار بی‌اطلاعی از علت دقیق انفجار بیروت گفت: دولت لبنان در حال تحقیق در این باره است و دولت ایالات متحده آمادگی دارد در صورت درخواست با آن‌ها همکاری کند. 

هافمن افزود: تحقیقات درباره انفجار در حال انجام است. ما می‌خواهیم دولت لبنان تحقیقات خود را تکمیل کند و به نتیجه برسد.  

هافمن گفت: ژنرال کنت مکنزی فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا با فرمانده نیروهای مسلح لبنان گفت‌وگو کرده تا به وی اطلاع دهد که سه فروند هواپیمای C-۱۷ حامل امکانات امدادی به لبنان اعزام می‌شوند. 

براساس بیانیه سنتکام، یک فروند از هواپیمای سی ۱۷ آمریکا پیش از این در بیروت فرود آمده و ۲ فروند دیگر از پایگاه العدید قطر عازم لبنان خواهند شد. 

رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه با اظهارات غیر کارشناسانه در کنفرانسی خبری در کاخ سفید گفت: با توجه به انفجار، به نظر می‌رسد که این حمله بوده است نه حادثه.  

ترامپ همچنین با اشاره به اینکه با ژنرال‌های آمریکایی تشکیل جلسه داده، افزود: به نظر می‌رسد که آن‌ها احساس می‌کنند یک حمله باشد. بله، نوعی بمب بود. 

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ عصر سه‌شنبه در یکی از انبارهای مواد انفجاری واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم رخ داد. 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان تاکنون در پی این انفجار دستکم ۱۳۷ نفر کشته و بیش از ۴ هزار نفر زخمی شدند. 

شورای عالی دفاع لبنان بامداد چهارشنبه در جلسه فوق العاده خود به ریاست «میشل عون» سه روز عزای عمومی و تعطیلی ادارات دولتی را در این کشور اعلام کرد.