گردشگری و توریسم

۱۲۲ تاییدیه ایمنی آسانسور در استان سمنان صادر شد

عباس رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمام مدیران و مالکان ساختمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و تمام بهره‌برداران از آسانسورهای نصب شده در مجموعه‌های مختلف، باید تاییدیه ایمنی آسانسور را دریافت کنند و در صورت نداشتن آن با بروز هرگونه حادثه، مسوولیت پاسخگویی بر عهده آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای عالی استاندارد، نظارت و صدور تاییدیه ایمنی آسانسورهای برقی تحت پوشش سازمان استاندارد قرار دارد، تصریح کرد: بازرسی ادواری از تمام آسانسورهای نصب شده به صورت سالیانه توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد به ‌منظور اطمینان حداکثری از برقراری شرایط استاندارد و ایمنی، انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: در مرحله بازرسی‌ها، نداشتن انطباق آسانسورهای نصب شده به مدیران گزارش می‌شود و آن‌ها مکلف به رفع نواقص و استانداردسازی آسانسورها هستند و در صورت انجام، آسانسور مذکور تاییدیه ایمنی دریافت و شناسنامه ملی در کابین آن درج می‌شود.

وی بیان کرد: مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، این آسانسورها ماهیانه توسط مالکان و مدیران مکلف به انجام سرویس‌های نگهداری در قرارداد با شرکت‌های نصاب مجاز هستند.

۶۴۳ فقره گواهینامه تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور سال ۹۸ از سوی این اداره کل در استان سمنان صادر شد.